40 година затвора за бахату вожњу у алкохолисаном стању? Стручњаци у Србији сагласни, саветују предузимање ових кључних мера
Само ове године 39 људи страдало је на путевима Србије због вожње у алкохолисаном стању.
Међу њима је било и деце. Више од 1100 особа је повређено.
Чак код 1200 возача утврђено је присуство између 1 и 2 промила алкохола у крви. Још поразније, у готово 700 случајева возачи су имали и више од 2 промила.
Ови бројеви нису само статистика, то су и изгубљени животи, разорене породице и трагедије које су се могле спречити.
Последњи овакав случај догодио се у ноћи између суботе и недеље на Новом Београду, када је НИкола Ђ. (24) аудијем прошао на црвено у алкохолисаном стању и под дејством наркотика, и ударио у хјундаи у ком су се налазили Бојан Ж, његова супруга и син (9), који су на месту остали мртви.
- Појединци овакви пијаници, појединци праве највише проблема. Генерално, ми се понашамо одговорно у саобраћају, мислим да смо много зрелији као грађани Републике Србије него што је то био случај пре пар година. Али негде се појављују увек овакви појединци који, да кажем, себе замишљају неуништивим, замишљају да физика за њих не важи. Неких низ мера смо у последњем периоду спровели што се тиче репресије, па једна од њих је и привремено одузимање возила од повратника. За годину око 400 возила смо одузели. Разматрамо и увођење низа неких још строжих, ригидних мера,као што је трајно одузимање возила и трајно одузимање возачке дозволе - наводи Дејан Стевић из саобраћајне полиције
40 година затвора за вожњу под дејством алкохола
Време је за драстичне мере – изричити су у Агенцији за безбедност саобраћаја.
Предлажу да се казне за вожњу под дејством алкохола које односе животе изједначе са казнама за свирепо убиство, до 40 година затвора. Поред тога, Агенција предлаже трајно одузимање возила, без обзира на власништво и знатно веће новчане казне.
- Оштрије казне и поготово за најтеже прекршаје. Имали смо у претходном периоду предлоге грађана, размотрили смо многе који су пристигли и даље отворени на mail адресу где нам се они обраћају. Закључак јесте да преко 40% грађана сматра да би казне за најтеже прекршаје у саобраћају требале бити знатно оштрије и знатно веће, будући да се ради и о казнама затвора, и новчаним казнама и казнама које се тичу самог одузимања возила - за Блиц ТВ каже Вељко Ћурчић из Агенције за безбедност саобраћаја.
Возачи не показују кајање према онима чије су животе заувек променили
Породице жртава тешко подносе то што након несреће И губитка чланова породице остају и без осећаја правде. Кажу да многи возачи не показују ни трунку кајања према онима чије су животе заувек променили.
Таква је ситуација и у случају четворогодишњег дечака, који је пре пет година настрадао док је са баком излазио из аутобуса на задња врата у Првомајској улици у Земуну.
Возач је прерано затворио врата, ухвативши ногу четворогодишњем дечаку, а онда је наставио тако да вози до следеће станице када га је зауставила патрола полиције.
- Тај монструм, један радник који је убио моје дете, је добио две и по године затвора. Он је сада већ изашао на слободу, прошао је тај период санкције. Апсолутно није показао ни трунку емпатије, сажаљења, изјаве сажаљења што би било некакво људско понашање. Зато ја стално говорим да је он једноставно монструм, јер апсолутно да човек који је убио дете од четири године не покаже трунку кајања, јер је монструм не само за мене, него ваљда за цело човечанство, каже отац настрадалог дечака.
Сваког дана морамо да учествујемо у саобраћају, било као возачи, пешаци или путници. И ту нема много избора, али свако може да изабере да буде безбедан и одговоран учесник у саобраћају.
Србија Данас/Блиц