Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЕВО ШТА СЕ ДЕСИЛО СА АВИНОМ КОЈИ ЈЕ САТ ВРЕМЕНА КРУЖИО НАД БЕОГРАДОМ! "Направљена је грешка и са ПУТНИЦИМА - контрола лета покушала да упозори посаду" (ВИДЕО)

20.02.2024. 14:24
Пише:
Србија Данас/Мондо
air serbia, avion
аир сербиа, авион / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Контрола летења три пута покушала да упозори посаду.

Петар Војиновић уредник ваздухопловног портала - Танго Six објаснио је детаљно шта се десило са авионом на аеродрому Никола Тесла који је морао принудно да слети.

"ВОЛЕЛА БИХ ДА ИМАМ ГДЕ ДА МУ ЗАПАЛИМ СВЕЋУ" Проговорила ћерка чувеног Џамбе! Џеју је писао стихове, завршио ЗАЗИДАН У БЕТОНIsa Lera Džambo

"ВОЛЕЛА БИХ ДА ИМАМ ГДЕ ДА МУ ЗАПАЛИМ СВЕЋУ" Проговорила ћерка чувеног Џамбе! Џеју је писао стихове, завршио ЗАЗИДАН У БЕТОН

СКАНДАЛОЗНЕ ОБЈАВЕ АНТИВАКСЕРА: "Богиње су од БОГА ЗАТО СЕ ТАКО ЗОВУ!" ИЗБИО РАТ НА ДРУШТВЕНИМ МРЕЖАМА! Народ се поделио у два ТАБОРАVakcina

СКАНДАЛОЗНЕ ОБЈАВЕ АНТИВАКСЕРА: "Богиње су од БОГА ЗАТО СЕ ТАКО ЗОВУ!" ИЗБИО РАТ НА ДРУШТВЕНИМ МРЕЖАМА! Народ се поделио у два ТАБОРА

ШИРИ СЕ ЗАРАЗА! МОРБИЛЕ ПОТВРЂЕНЕ ЈОШ КОД ТРИ ОСОБЕ: Младић од 18 година примио само две вакцине од рођењаHitna pomoć

ШИРИ СЕ ЗАРАЗА! МОРБИЛЕ ПОТВРЂЕНЕ ЈОШ КОД ТРИ ОСОБЕ: Младић од 18 година примио само две вакцине од рођења

У недељу увече, путници Авиона Ер Србије на лету за Дизелдорф доживели су велику непријатност из техничких разлога, био приморан да се врати у Београд. Авион је сат времена кружио са рупом на летелици, а ова непланирана ситуација изазвала је значајну пажњу и поставила питања о томе шта се тачно догодило током лета и како је дошло до ове незгоде, у емисији "Уранак" на телевизији К1, објаснио је Петар Војиновић, уредник ваздухопловног портала - Танго Six.

- Дошло је до грешке у позиционирању авиона на одређеној тачки на писти која је кључна за гарантовање потребне дужине за сигуран полет. Писта у целости је дугачка 3,5 км, а процедура полетања на одређеним тачкама осигурава безбедно полетање чак и у случају нежељених догађаја попут утрчавања птица у мотор. У овом конкретном случају, упркос добијању наредбе да се позиционирају на тачно означеној позицији Д6, посада није успела да стигне тамо, него су се нашли много ближе крају писте, на позицији Д5.Разлог за ову грешку биће утврђен истрагом. Срећом, контрола лета је визуелно приметила ову грешку и упутила додатне инструкције пилотима како би очували сигурност лета. Када су пилоти први пут упозорени на свој положај, контрола лета им је понудила опцију повратка на праву позицију Д6 и поновно израчунавање параметара за полетање. Међутим, пилоти су одлучили да полете са краће позиције. Разлика између ове две позиције износила је читав километар, што је резултирало губитком важног безбедносног маргина потребног за сигуран полетање - каже Војиновић и додаје:

- На снимку који се појавио, види се да авион излази са писте, а узрок овог догађаја ће утврдити истрага. Међутим, јасно је да је посада између 500 и 700 метара авион возила по трави док су покушавали да се подигну. Успевајући да се подигну, авион доживљава додатни инцидент: левим крилом удара у једну од антена, што узрокује оштећење корена крила. Посада одмах примећује удар и обавештава контролу лета, којој саопштава да је лет за Дизелдорф обустављен. Над предграђем Београда, око Авале, авион прави неколико кругова како би потрошио гориво, с обзиром на то да слетање с пуним резервоаром није препоручљиво. Након тога, одлучују се за повратак. Иако су направили озбиљну грешку, посада показује изузетну смиреност и професионализам у изузетној ситуацији, одлучујући се за слетање - рекао је.

- Иако су точкови извучени, желели су додатну потврду контроле лета, иако су имали индикацију у кокпиту. Затим спроводе процедуру прелетања ниско и близу високог торња контроле лета на београдском аеродрому, где контролори визуелно потврђују да су точкови извучени. Такође, једна од управљачких површина на авиону је отказала због удара, што није критично за управљање авионом, али је резултирало с 40 чворова већом брзином слетања, што није екстремно, али је изван рутине. Авион успева да слети, али посада вероватно није била свесна цурења горива. Према процедурама аеродрома, након обавештавања контроле лета, аеродромска служба проверава писту. Након прегледа, није било видљивих знакова цурења горива. Истражитељи ће утврдити да ли је ово у складу с процедурама или не -  објашњава.

- Уместо да искрцају путнике на сигурнијем месту, посада се одлучује путнике да врати на гејт, јер нису били свесни цурења горива. Ватрогасне службе примећују цурење горива тек када је авион стигао на терминал, након чега га прекривају пеном. Срећом, није дошло до варница-  каже Војиновић и напомиње да удар антене у крило није поремитило корен крила.

Саопштење Аир Сербиа

Овај авион није Аир Сербиа, већ је изнајмљен, а посада није из Аир Сербиа, већ су страни држављани. Разлог за овакво саопштење авио компаније јесте то што је издато само сат времена након инцидента. Наравно, компанија неће изнети детаље уколико је нешто било катастрофално, а и немају довољно информација у том тренутку. Оно што је још важније јесте да се не сме дати било каква описна, позитивна или негативна информација због будуће истраге. Нема дозволе да пружи превише информација. Када се буде спроводила истрага у центру за истраживање несрећа, то се ради из стручних разлога како би се индустрија прилагодила ономе што се утврди као грешка, како би се промениле процедуре. Међутим, принцип анонимности је кључан, не ради се о оптуживању појединаца, већ о стицању нових сазнања. Пилоти који лете за Аир Серби-у нису директно запослени у Аир Србији, али када их Аир Сербиа изнајмљује заједно са авионом, проверава се њихова обученост и морају да поштују процедуре које користи наша национална авио компанија. Сви пилоти морају да се придржавају истог стандарда.

Петар Војиновић, објашњава и шта представља антена која је део ИЛС система у коју је ударио авион. То је опрема која омогућава прецизан приступ летелице током слетања, осигуравајући оптимално центрирање авиона у односу на правац писте. За исту писту, али у супротном смеру, постоји слична опрема која је постављена на одговарајућој удаљености. Чињеница да се догодила несрећа у којој је авион ударио у једну од тих бандера заиста је необична, с обзиром на то да се околина састоји углавном од равне површине, а бандере су биле ретке.

Извор:Србија Данас/Mondo.rs

}