Другачије не може: Само на овај начин може да се спаси година студентима у Србији
Огласио се директор Фонда за науку и открио који је једини начин да се академска година спаси.
Директор Фонда за науку Ненад Филиповић оценио је данас, говорећи о томе да је више од 70 појединачних високошколских установа добило дозволу за одржавање наставе на даљину, да онлајн наставом може да се спаси академска година.
Филиповић је за Танјуг рекао да иако је онлајна настава један од облика наставе који не може бити исти за све области, најважније је да се кренуло са наставом и да се након реализације наставе реше предиспитне обавезе студената, као што су колоквијуми и вежбе.
- Након тога иду испити, видећемо како ће то да иде, али ја се надам да ће то ипак моћи уживо да се одради, јер просто другачије не може - рекао је он.
Филиповић је додао да као некадашњи ректор Универзитета у Крагујевцу, зна добро све факултете у оквиру овог универзитета и навео да су сви они кренули са онлајн наставом.
На питање ко би на факултетима требало да постави границу између политике и образовања и ко би од студената у блокади требало да затражи да ослободе факултете, Филиповић је рекао да су за рад факултета и нормално извођење наставе одговорни декани заједно са својим руководством, као и ректор који је под окриљем свих факултета у овкиру датог универзитета.
Филиповић је напоменуо да иако су студенти саставни део универзитета и да због њих постоји универзитет, они не могу да доносе одлуке да ли ће бити политике на факултетима или не, и указао да на факултетима не би требало да буде политике.
Коментаришући то што је Универзитет у Београду ове године позициониран на 387. месту од преко 20.000 рангираних универзитета широм света на најновијој листи "Глобал 2000" Центра за светско рангирање универзитета, док је прошле године на овој листи био рангиран на 376. месту, Филиповић је рекао да то није велики пад и објаснио да се та листа формира на основу броја радова истраживача, разних индикатора иновација пројеката.
- Те листе се мењају и зависе пре свега од квалитета истраживања, затим се ту мери и који је број истраживача и са каквим су пројектима ти истраживачи наступили. Не видим ту неки велики пад - оценио је Филиповић.