Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПОТЕНЦИЈАЛНА РЕШЕЊА ЗА СМАЊЕЊЕ ГУЖВИ НА ПРЕСТОНИЧКИМ ПУТЕВИМА: Енглески модел или наплата?

27.08.2021. 19:51
Пише:
Србија Данас/Телеграф
Gužva iz pravca Novog Beograda
Гужва из правца Новог Београда / Извор: Србија Данас

Професор Милан Вујанић предлаже потенцијална решења за смањење гужви на престоничким улицама

Аутомобили на централним градским улицама и мостовима који миле један иза другог, звукови сирена који допиру са различитих страна, нервозни возачи и путници. Оваква слика уобичајена је ових дана у престоници, од како је уследила промена времена, а са њом и киша која готово сваки пут донесе хаос на саобраћајницама.

БЕОГРАЂАНИ СЕ СМРЗАВАЈУ: Док неки у престоници носе ЗИМСКЕ СТВАРИ, у овим градовима се дословно кувају од врућине

БЕОГРАЂАНИ СЕ СМРЗАВАЈУ: Док неки у престоници носе ЗИМСКЕ СТВАРИ, у овим градовима се дословно кувају од врућине

НЕСТАО МУШКАРАЦ КОД СРЕМСКЕ МИТРОВИЦЕ: Љубомир последњи пут виђен у друштву двоје људи, полиција трага за њим

НЕСТАО МУШКАРАЦ КОД СРЕМСКЕ МИТРОВИЦЕ: Љубомир последњи пут виђен у друштву двоје људи, полиција трага за њим

АНТИВАКСЕРИ ЛИНЧУЈУ РОДИТЕЉЕ, АЛИ СТРУКА ИПАК ЈАСНА: Сва питања и одговори о ВАКЦИНАЦИЈИ ДЕЦЕ

АНТИВАКСЕРИ ЛИНЧУЈУ РОДИТЕЉЕ, АЛИ СТРУКА ИПАК ЈАСНА: Сва питања и одговори о ВАКЦИНАЦИЈИ ДЕЦЕ

Ипак, треба поставити питање ко је крив - киша или наша неодговорност?

Како објашњава професор Саобраћајног факултета у Београду Милан Вујанић, падавине свакако погоршавају услове за вожњу, међутим, проблем настаје и услед повећања броја возила на улицама.

- Приликом падања кише погоршавају се услови попут видљивости, пријања коловоза. Али тада је и много више возила, јер и они који не возе кад је лепо време, када пада киша ухвате се аута. Већа гужва и лошији услови вожње доводе до тога да има више незгода и различитих других нелогичних потеза у саобраћају - објашњава професор.

Како каже, проблем не би постојао у толикој мери ако би људи који иначе не возе током лепог времена, не би седали за волан ни када је киша. Због тога, Вујанић предлаже увођење такозваног "енглеског решења" за ову ситуацију.

- Енглези су увели то правило да, уколико у аутомобилу има три или више путника, тај аутомобил сме да користи жуту траку. Тако стимулишу људе који иду на посао, да не иде свако својим возилом. Рецимо, код нас је просечна попуњеност 1,2 човека по ауту. Кад би се на тај начин удружили, ишли бисмо и брже и безбедније, а тако и смањили број возила на улици уопште, као и велике потребе за паркирањем.

Професор као добро решење види и наплату уласка у центар града.

- Ова мера, као и претходна, би саобраћај у Београду сигурно направиле подношљивијим. Не кажем да би то решило комплетан проблем, јер то не може на 400.000 возила са путном мрежом која је од пре 30 година то очекивати - истиче он.

На крају, додаје да је и потреба становништва да насељава централне делове градова тренд који лоше утиче на квалитет живота.

- То нигде у свету није нормално, сви беже из центра. Дакле, не постоји култура становања ни коришћења аутомобила, па га користе и кад за то нема резона, а посебно кад се погоршају временски услови. Зато, сваки пут кад падне киша очекујте гужве.