Округли сто у организацији Асоцијације медија: Половина јавних гласила не користи иновације због недостака новца, али и воље
Иако су класични медији свесни да се морају осавременити и преселити на дигиталне платформе, више од половине медија у Србији као највећу препреку на путу ка иновацијама наводи недостатак новца, речено је на округлом столу у организацији Асоцијације медија.
У просторијама Медиа центра данас је одржан округли сто на тему "Иновације у медијима" који је организовала Асоцијација медија. Учесници панела били су Ивана Милановић Храшовец, новинарка недељника „Време“, Јасмина Копривица, извршна директорка портала Телеграф, Владимир Аранђеловић – Извршни директор Дигитал Communications Институте. Модератор округлог стола био је Стеван Ристић, председник Управног одбора Асоцијације медија.
На округлом столу представљени су резултати истраживања о перцепцији иновација у медијском окружењу које је спровела Асоцијација медија. Истраживање је показало да су као најефикаснији облик медијског бизнис пословања 40 одсто испитаних види дигитални маркетинг, а скоро 55 одсто да је оглашавање путем нових медија ефектније.
Ауторка истраживања и новинарка недељника Време Ивана Милановић Храшовец изјавила је да нико од испитаних није рекао да је проблем што не уме да се бави дигиталним медијима, али да примећује незаинтересованост запослених и то да менаџмент не види медије као бизнис, већ као произвођача информација.
Резултати истраживања показују и да се више од 80 одсто медијских професионалаца свакодневно информише преко Интернета, из телевизијског програма око 12, а кроз новине свега 3,5 одсто.

САМО У TRAVELLAND-U: ТОП НОВОГОДИШЊА АКЦИЈА ЗА ЛЕТОВАЊЕ У ГРЧКИМ ХОТЕЛИМА!

"Желимо да изградимо модерно друштво једнаких могућности и шанси за све" Ђорђевић за СД о положају ОСОБА СА ИНВАЛИДИТЕТОМ

"ПРЕПОЗНАЛА САМ ГА!" Мајка нестале Монике (12) открила НОВ ДЕТАЉ!
Милановић Храшовец је закључила да публика очекује дигитализацију медија јер жели да учествује у њиховом креирању.
- Медији више нису затворени блок, немају тај ауторитет већ читалац критикује и коментарише прочитано, тражи додатне информације и поставља питања - додала је ауторка истраживања.
Извршна директорка сајта Телеграф Јасмина Копривица рекла је да се успешни примери иновација дешавају у региону и свету, јер је пре 17 година дигитална револуција заувек променила свет медија.
Она је дала примере Гардијана, Њујорк тајмса и Клајне Цајтунга, који су прошли кроз велике кризе, пад читаности штампаних издања, прелазак на дигиталну платформу који је значио велике промене, отпуштање радника и потпуну промену уређивачког концепта. Како је истакла Копривица, Гардијан је позвао читаоце да га подрже, па од ове године послује са добитком а повратило се поверење и у штампано издање.
О начинима преласка на дигитално пословање говорио је Владимир Аранђеловић, извршни директор Дигитал Communications Института који је потврдио да постоје бесплатни "алати" за побољшање дигиталног пословања медија, али се они ретко користе.
Аранђеловић је изнео да у свету највише новца од приказивања података зарађују Google и Facebook, као и да постоје платформе на којима сваки медиј може да бележи навике својих корисника и прилагоди им садржај.
Када је реч о српском тржишту за оглашавање, оно није битно великим компанијама, јер је Србија једна од три земље које најмање улажу у дигитално оглашавање.
- Та ситуација може да се мења ако постоји воља, јер политичка ситуација не утиче много на свет иновација - рекао је Аранђеловић.
Ово је после Ниша и Новог Сада, трећи округли сто на ову тему који је организовала Асоцијација медија уз подршку Кабинета министра за иновације и технолошки развој.

Полиција трага за Малчанским берберином у вези са нестанком девојчице Монике из Ниша (ФОТО)

КО ЈЕ МАЛЧАНСКИ БЕРБЕРИН ОСУМЊИЧЕН ЗА ОТМИЦУ МОНИКЕ (12): Имао језив ритуал са жртвама - ПРЕ СИЛОВАЊА радио ово

Сузе за Чаславом не престају! У петак најмилији испраћају Живојиновића на ВЕЧНИ ПОЧИНАК! (ФОТО)

Ово је кућа у којој живи Малчански берберин: Атмосфера у селу језива, мештани узнемирени (ФОТО)
