Срби на мору у паници због осигурања: Папир да га поседујете није увек довољан
Нисте сигурни шта да радите ако вам се дете разболи у месту где осигурање нема директну сарадњу? Не брините, ево јасног објашњења које ће вам уштедети живце и новац.
Ако се разболите на летовању, да ли ваше осигурање важи баш свуда? И шта ако лекар или клиника нема уговор са вашом осигуравајућом кућом?
Ово су питања која ових дана море бројне туристе из Србије који су већ у Грчкој или се тек спремају да крену. Тема је посебно актуелна у популарним Фејсбук групама, а један коментар кориснице у групи "Грчка уживо" изазвао је велики број реакција јер је - погодио у центар проблема.
Како је објаснила, многи погрешно верују да, ако нека здравствена установа нема директан уговор са њиховим осигуравајућим друштвом, трошак морају да сносе сами. То је делимично тачно - али само привремено.
Како заправо функционише путно здравствено осигурање?
У пракси, ниједна осигуравајућа кућа не може да има директне уговоре са свим здравственим установама у свакој регији, селу или острву. Ако се, рецимо, налазите у мањем месту које нема партнерску амбуланту, то не значи да остајете без помоћи или да сте преварени.
Шта у том случају треба да урадите?
Врло једноставно: идете код најближег доступног лекара, платите преглед и тражите фискални рачун. По повратку у Србију, шаљете документацију својој осигуравајућој кући, и они вам рефундирају износ - до у цент.
"Сулудо је путовати 50 или 100 километара ако имате проблем. Ако дете има температуру, идите код најближег лекара, платите, сачувајте рачун и биће вам враћено. Тако функционише свуда у свету," поручила је корисница из поменуте групе.
Шта је кључно да бисте добили повраћај новца?
-
Да имате валидну полису путног осигурања за период када се проблем десио
-
Да чувате оригинал фискалног рачуна и медицинску документацију (дијагноза, потврда о прегледу, терапија...)
-
Да у договору са осигуравачем пошаљете документацију по повратку или одмах путем мејла ако се то захтева
Неки осигуравачи имају и могућност да преко мејла или телефона проверите да ли постоји партнер у вашој близини, али чак и ако нема - то није разлог за панику.
Без страха, нико вас неће закинути
Један од главних савета свих искусних путника и чланова Фејсбук група је - не паничите. Људи се често унервозе јер не желе да "баце паре" или се плаше да неће моћи да наплате трошак, али ако исправно поступите, нема разлога за бригу.
"Зато се и купује осигурање - да знате да нисте сами и да имате сигурносну мрежу ако дође до проблема. Нико вас неће закинути, само се држите процедура и сачувајте документацију," поручују искусни путници.