Srbi na moru u panici zbog osiguranja: Papir da ga posedujete nije uvek dovoljan
Niste sigurni šta da radite ako vam se dete razboli u mestu gde osiguranje nema direktnu saradnju? Ne brinite, evo jasnog objašnjenja koje će vam uštedeti živce i novac.
Ako se razbolite na letovanju, da li vaše osiguranje važi baš svuda? I šta ako lekar ili klinika nema ugovor sa vašom osiguravajućom kućom?
Ovo su pitanja koja ovih dana more brojne turiste iz Srbije koji su već u Grčkoj ili se tek spremaju da krenu. Tema je posebno aktuelna u popularnim Fejsbuk grupama, a jedan komentar korisnice u grupi "Grčka uživo" izazvao je veliki broj reakcija jer je - pogodio u centar problema.
Kako je objasnila, mnogi pogrešno veruju da, ako neka zdravstvena ustanova nema direktan ugovor sa njihovim osiguravajućim društvom, trošak moraju da snose sami. To je delimično tačno - ali samo privremeno.
Kako zapravo funkcioniše putno zdravstveno osiguranje?
U praksi, nijedna osiguravajuća kuća ne može da ima direktne ugovore sa svim zdravstvenim ustanovama u svakoj regiji, selu ili ostrvu. Ako se, recimo, nalazite u manjem mestu koje nema partnersku ambulantu, to ne znači da ostajete bez pomoći ili da ste prevareni.
Šta u tom slučaju treba da uradite?
Vrlo jednostavno: idete kod najbližeg dostupnog lekara, platite pregled i tražite fiskalni račun. Po povratku u Srbiju, šaljete dokumentaciju svojoj osiguravajućoj kući, i oni vam refundiraju iznos - do u cent.
"Suludo je putovati 50 ili 100 kilometara ako imate problem. Ako dete ima temperaturu, idite kod najbližeg lekara, platite, sačuvajte račun i biće vam vraćeno. Tako funkcioniše svuda u svetu," poručila je korisnica iz pomenute grupe.
Šta je ključno da biste dobili povraćaj novca?
-
Da imate validnu polisu putnog osiguranja za period kada se problem desio
-
Da čuvate original fiskalnog računa i medicinsku dokumentaciju (dijagnoza, potvrda o pregledu, terapija...)
-
Da u dogovoru sa osiguravačem pošaljete dokumentaciju po povratku ili odmah putem mejla ako se to zahteva
Neki osiguravači imaju i mogućnost da preko mejla ili telefona proverite da li postoji partner u vašoj blizini, ali čak i ako nema - to nije razlog za paniku.
Bez straha, niko vas neće zakinuti
Jedan od glavnih saveta svih iskusnih putnika i članova Fejsbuk grupa je - ne paničite. Ljudi se često unervoze jer ne žele da "bace pare" ili se plaše da neće moći da naplate trošak, ali ako ispravno postupite, nema razloga za brigu.
"Zato se i kupuje osiguranje - da znate da niste sami i da imate sigurnosnu mrežu ako dođe do problema. Niko vas neće zakinuti, samo se držite procedura i sačuvajte dokumentaciju," poručuju iskusni putnici.