Шта све Инстаграм зна о вама? Овако можете открити, сваким кликом дајете нове информације о себи
Ова опција корисницима приказује листу интересовања која Инстаграм повезује са њиховим понашањем на платформи.
Инстаграм је повукао потез који је изненадио велики број корисника, први пут је отворено приказао како његов алгоритам процењује интересовања и на основу чега препоручује садржај у Реелс фееду.
Нова функција носи назив Your Algorithm и омогућава увид у теме за које апликација сматра да су кориснику најзанимљивије.
Ова опција корисницима приказује листу интересовања која Инстаграм повезује са њиховим понашањем на платформи.
Оно што је најважније јесте да та листа више није фиксна, свака тема може да се појача или умањи, уклони у потпуности или допуни новим интересовањима.
На тај начин Инстаграм по први пут даје корисницима директан утицај на алгоритам који годинама одлучује какав ће им се садржај приказивати, а шта ће остати изван њиховог фееда.
Како функционише Your Algorithm
Током гледања Реелс видеа, у горњем десном углу појављује се нова иконица са две линије и срцима. Кликом на њу отвара се Your Algorithm, где Инстаграм приказује кратак преглед тема које су тренутно најзаступљеније, према процени вештачке интелигенције.
Тај преглед подсећа на годишње сажетке интересовања и обухвата области попут креативности, спорта, мотивације и сличних тема. Инстаграм омогућава и дељење тог сажетка путем Story-ja, по узору на популарни Spotify Wrapped.
Испод сажетка налази се детаљна листа тема. Свака може бити означена као садржај који корисник жели да види чешће или ређе. Уколико нека тема недостаје, могуће је ручно додати ново интересовање и тиме директно утицати на будуће препоруке.
Инстаграм истиче да се ова листа формира на основу активности у апликацији, а да је генерисана помоћу АИ система који анализира гледање, лајковање и друге облике интеракције са садржајем.
Инстаграм испред ТикТока
Ова новина долази након што је ТикТок прошле године увео опцију Манаге Topics, која омогућава ограничено прилагођавање Фор You фееда. Међутим, ТикТок се ослања на унапред дефинисане и прилично опште категорије.
Инстаграм је отишао корак даље, нудећи потпуно персонализовану листу интересовања коју корисници могу активно да мењају и проширују. Тиме се не утиче само на јачину одређених тема, већ и на сам начин на који алгоритам формира препоруке.
За сада је опција Your Algorithm доступна корисницима у Сједињеним Америчким Државама, али је потврђено да ће ускоро бити уведена и глобално. Инстаграм најављује и проширење ове алатке на Explore феед и друге делове апликације.
Овај потез јасно показује да платформа покушава да одговори на дугогодишње незадовољство корисника који сматрају да им алгоритам намеће садржај. Сада, барем делимично, контрола над оним што се приказује прелази у руке самих корисника.