ВОЗАЧИ ПАЖЊА! Казну можете платити и са ЗИМСКИМ ГУМАМА, а универзалне СТВАРАЈУ НОВЕ ПРОБЛЕМЕ И ТРОШКОВЕ!
Возачи се више од снега плаше казни, а оно што је сада у фокусу јесу оне везане за зимску опрему
Летње гуме свакако треба заменити зимским и користити их од 1. новембра до 1. априла. Казнама подлежу сви који то нису учинили а на коловозу има снега и леда, али се многи питају какав је "статус" универзалних пнеуматика. Осим тога, треба знати и да у неким случајевима казну можете да добијете и чак и ако у овом периоду возите са зимским гумама, али и да не платите ништа уколико возите са летњим.
Тако су возачи све до појаве првог снега на путевима ових дана могли да возе са летњим гумама и не брину да ли ће их саобраћајна полиција казнити због тога. Коришћење летњих гума на снегу није дозвољено, кажњиво је, а и небезбедно је, али то не значи да је возач који има зимске гуме аутоматски амнестиран од санкције, поручују у саобраћајној полицији.
- Када зауставимо возило и прегледамо гуме ми прво гледамо ознаку на пнеуматицима. Ако је ознака за зимску гуму онда одокативно гледамо дубину шаре на пнеуматицима која не сме бити мања од 4 милиметра. Ако посумњамо да је мања и да је гума дотрајала, возило шаљемо на ванредни технички преглед на проверу - кажу у саобраћајној полицији.
Ознака за зимску гуму је "М С" што значи да су такви пнеуматици предодређени за вожњу по блату и чврстом или отопљеном снегу. С друге стране, није мало ни возача који користе универзалне гуме и лети и зими, што би се рекло, и "по сунцу и по киши и по снегу". Ни таквим возачима не прети казна ако универзалне гуме имају прописану шару минималне дебљине од четири центиметара.
- И код универзалних гума гледамо прво ознаку па дубину шаре и ако нам је нешто сумњиво шаљемо возило на ванредни технички преглед - понављају у саобраћајној полицији.
Универзалана ознака за универзалну гуму је "All-season", али то не мора да значи да се ради о баш том пнеуматику, упозоравају вулканизери.
- Поред натписа "All-season" кључна ознака на универзалној гуми је планина са пахуљицом - кажу у једној вулканизерској радњи.
Иако изгледају као најпрактичније и најјефтиније решење, универзалне гуме имају и своје мањкавости.
ОВО СВИ ТРЕБА ДА ЗНАЈУ: Зашто се Срби љубе три пута и шта значи кад подигну три прста ка небу?
- То је компромис између летњих и зимских гума. Имају одређене перформансе и једних и других. Али универзалне гуме не препоручују се за возаче који прелазе више од 10.000 километара годишње. Реч је о гумама које имају довољно мекоће да не губе потребна својства на зимским температурама испод 7 степени. Међутим, управо та мекоћа утиче да се ови пнеуматици много више хабају лети, на плус 40 степени. Све има своју цену - поручују у вулканизерској радњи и додају је век трајања гума од 30.000 до 50.000 километара.
Возачима који прелазе више од 10.000 километара годишње никако се не препоручује куповина универзалних гума. Километраже од 15.000 до 20.000 годишње такве гуме не могу издржати ни две године, а да им дебљина шаре не падне испод 4 милиметра.
- Иако су законом дозвољене, нема тих универзалних гума које ће имати врхунске карактеристике лети и зими. Због своје безбедности возачи би морали да имају и летње и зимске гуме - објашњава Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.