Један од милион случајева: Чудне околности страдања двоје младих - Људи још увек не могу да схвате трагедију у којој је погинула студенткиња Ана и њен пријатељ
Оно што се 23. новембра догодило на магистралном путу Чачак-Пожега код Овчар бање може да се сврста у рубрику "веровали или не", сагласни су стручњаци
Ана Радовић (20) сахрањена је јуче на Златибору након што је изгубила живот у саобраћајној несрећи 23. новембра на магистралном путу Чачак-Пожега, у Овчар бањи!
Саобраћајка у којој је студенткиња Правног факултета погинула заједно са својим пријатељем (37) који је био за воланом "аудија QS" док су са Златибора путовали за Београд, не престаје да интригира јавност, а све због невероватног сплета несрећних околности.
Подсетимо, "ауди" је слетео с пута у недељу, 23. новембра, а да се удес уопште догодио откривено је тек 26. новембра.
Три дана породице Радовић и Масалушић нису знале шта се догодило Ани и Александру, па су нестанак пријавили полицији и клупко је тада почело да се одмотава.
Тела три дана у олупини
- Начин на који се овј удес догодио је за рубрику веровали или не. Од тога да је банкина на делу пута, на ком је "ауди" слетео, од раније била покидана, преко тога да се баш на том месту налази бетонски пропуст, до тога да на том месту нема кућа, ресторана, а у време несреће баш ни један аутомобил није наишао ни иза њих ни из супротног смера, и до тога да сам ауто није вирио из те рупе како би га касније други возачи могли уочити... - објашњава извор како је дошло до тога да тела три дана буду у олупини на само метар од магистрале.
Такође, и сама потрага за две нестале особе имала је одређене потешкоће.
- На крају су истражитељи у уторак, 25. новембра, успели да преко базних станица лоцирају Анин телефон. Сигнал је "бацао" на језеро Међувршје. Због тога су ватрогасци-спасиоци у уторак читавог дана претраживали језеро, јер је постојала сумња да су кола слетела у воду. На ту помисао је навело то што на тој деоници ништа није указивало на сценарио да је "ауди" слетео директно у рупу преко магистрале, односно преко пута језера - каже извор и додаје да са Аниног телефона јесте упућен "паник позив" на број 194, али тај позив је, како су објаснили из дома здравља у Чачку био на енглеском и неразговетан, те на основу њега нису могли да открију локацију са које је позвано, као ни због чега је позвано.
Иначе, како незванично сазнају медији из истраге, ограда дуж магистралног пута је била оштећена у неком од ранијих удеса на том месту, те је спасиоцима промакао амбис који се иза ње налази. Како додаје наш извор, када су вратили сателитске снимке кретања "аудија", јасно се види да он челичну ограду (банкину) није ни дотакао.
Милан Илић, саветник директора Агенције за безбедност саобраћаја, гостујући на ТВ Прва, навео је да је врло ретко да се овако нешто догоди.
- Оно што је несрећна околност у том тренутку, а то је да је баш на том месту био тај подзид, односно бетонски објекат и да је тај канал био баш такав, дакле, то од милион, сто милиона случајева да се деси баш такав случај и да је тај канал тако дубок да је то возило било ниже и да свим другим аутомобилима уопште није било могуће да га виде. Пуно околности је допринело да се трага за тим возилом и за, нажалост, настрадалим људима - појаснио је Илић.
Исправио благу кривину
Анализирајући део пута на ком се несрећа десила, Илић је навео да је ту блага кривина.
- Ту је сигурно брзина била значајно велика. Возило при брзини од 120 на сат прелази 33 метра у једној секунди. Довољно је да је возач погледао на тренутак у телефон или негде скренуо пажњу на било шта, или да нешто излети, да исправи ту благу кривину. У том случају, то је на почетку грешка возача, али да је банкина била у функцији, то возило не би слетело баш на то место - рекао је он.
О томе да је покидана банкина значајно допринела несрећи, говорио је, такође на ТВ Прва, Борис Антић, судски вештак за саобраћај.
- На основу фотографија које су биле расположиве у медијима, неспорно је да заштитна ограда није обавила своју функцију. Заштитна ограда или није била постављена како треба, или је била до те мере деформисана и изгубила је своју функцију. И то је довело да овај аутомобил заврши у том бетонском пропусту - рекао је Антић и додао да уколико би заштитна ограда била у функцији, сигурно не би дошло до оваквог изласка возила са коловоза и сигурно не би, како тврди, дошло до тренутног пада брзине који је довео до овако фаталних последица.
Основно тужилаштво води истрагу
Истрагу о несрећи води Основно јавно тужилаштво у Чачку и како су саопштили ради се на утврђивању свих околности.
- Изласком на лице места дежурни јавни тужилац, у присуству полиције из чачанске Полицијске управе и Ватрогасне службе, предузео је доказну радњу увиђаја у оквиру које је извршено сечење предметног возила како би се извршио преглед унутрашњости аутомобила. У возилу су пронађена тела два преминула лица, и то на месту возача тело мушке особе родене 1988, а на месту сувозача тело женске особе рођене 2005. године. Даљим радом и проверама утврђена је чињеница да је полицији пријављен нестанак девојке 23. новембра, а да је дан касније пријавњен и нестанак мушкарца - наводи се у саопштењу Основног јавног тужилаштва у Чачку. Још додају да је дежурни тужилац дао налог за обдукцију тела, као и да се ради на утврђивању околности које би могле бити узрок несреће.
- Увиђајем је утврђено да је "ауди" у шанац доспео тако што је возач, највероватније "исправио" кривину, наставивши право уместо да из правца Пожеге ка Чачку савије улево. Уместо тога, прошли су "на жилет" између челичне ограде и обода брда и директно се закуцали у бетонску плочу, након чега је аутомобил бочно упао у рупу и ту остао заглављен - каже извор из истраге.
Током јучерашњег дана у тужилаштво су пристигли и резултати обдукције двоје настрадалих и утврђено је да је њихова смрт наступила моментално, односно да нису били живи ни минут након слетања у пропуст. Имали су вишеструке преломе костију, као и друге повреде које су довеле до трнутне смрти на месту несреће.
Један у сто милиона случајева
1. Банкина на том делу пута била покидана у неком ранијем удесу
2. Баш на том месту био бетонски пропуст, односно шанац
3. Ни једно возило сем "ауђиа" у тренутку несреће није био на магистрали
4. У близини места слетања "аудија" с пута нема кућа нити ресторана или пумпи
5. "Паник позив" Хитној помоћи није био од користи
Преживео пуцњаву
Настрадали мушкарац (37), иначе је радио као обезбеђење Небојше Стојковића Стојкете, некадашњег вође раковачког криминалног клана. Масалушић је 21. децембра 2023. године преживео рањавање, када га је нападач хицем из пиштоља погодио у раме у београдском насељу Железник код ауто-отпада.
- Иако рањен у рук, успео је да се сам одвезе у болницу и потражи медицинску помоћ - подсећа извор и додаје да је овај младић више пута осуђиван пред прекршајним судовима у Србији због саобраћајних прекршаја, а једном приликом му је била одузета и возачка дозвола.
Србија Данас/Курир