Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВОЗ ПРЕПОЛОВИО АУТОБУС! Велика трагедија завила Ниш у црно, у ужасној несрећи животе изгубило осам људи (ФОТО/ВИДЕО)

24.11.2022. 18:55
Пише:
Србија Данас
Donje međurovo, autobus, voz
Доње међурово, аутобус, воз / Извор: Фото: МУП Србије

Прошло је нешто мање од четири године од удеса у долини Јужне Мораве код Ниша који је потресао Србију.

21. децембра 2018. године на пружном прелазу код села надомак Ниша (Доње Међурово) сударили су се аутобус "Ниш-експреса" и путнички воз, а у тој ужасној несрећи животе је изгубило осам људи, а 30 је повређено.
"ЛУКА НИЈЕ ЦВЕЋКА, АЛИ ГА СЕ УЖАСНО ПЛАШЕ" Покојни Вук Бојовић је овако говорио о сину: Признао истину о познанству са Владом Будалом

"ЛУКА НИЈЕ ЦВЕЋКА, АЛИ ГА СЕ УЖАСНО ПЛАШЕ" Покојни Вук Бојовић је овако говорио о сину: Признао истину о познанству са Владом Будалом

ЕПИЛОГ ЈЕЗИВОГ УБИСТВА СРПКИЊЕ У ИТАЛИЈИ: "Убио сам је, убио сам је..." Стеван је избо ножем 18 пута

ЕПИЛОГ ЈЕЗИВОГ УБИСТВА СРПКИЊЕ У ИТАЛИЈИ: "Убио сам је, убио сам је..." Стеван је избо ножем 18 пута

МИСТЕРИЈА КОЈА ТРАЈЕ ПОЛА ГОДИНЕ! Изрешетан у клубу - зашто је Веља Невоља баш њега поменуо на суђењу?

МИСТЕРИЈА КОЈА ТРАЈЕ ПОЛА ГОДИНЕ! Изрешетан у клубу - зашто је Веља Невоља баш њега поменуо на суђењу?

Међу настрадалима и повређенима било је доста ученика, јер се радило о аутобуском поласку којим су ученици из Новог Села, Чокота и Доњег Међурова ујутру ишли у школу. Погинули су су Алекса Димитријевић (15) из Новог Села, Богомир Лазић (75) и Данијела Станковић (48), Наташа Јанковић (42) и Маријана Коцић (16) и Лена Илић (16) из Чокота, и Гајтана Стаменковић (78) и Властимир Ђорђевић (65) из Доњег Међурова.

Возач аутобуса Милан Здравковић из Нозрине код Алексинца, осуђен је у Основном суду у Нишу на осам година затвора што је максимална казна за тешко дело против безбедности у саобраћају.

Здравковићева одбрана је међутим, најавила подношење ванредног правног лека због како су казали "доприноса Железнице саобраћајној несрећи, моторовође али и управљача пута".

У луксузном дому Лепе Брене СЛАВСКА ИКОНА има посебно место: Певачица сваке године чини исто

У луксузном дому Лепе Брене СЛАВСКА ИКОНА има посебно место: Певачица сваке године чини исто

У пресуди Апелационог суда, којом је потврђена пресуда Основног суда, наведено је да јесте било пропуста на страни машиновође и да саобраћајна сигнализација на пружном прелазу није била потпуна, али, како је речено, "те чињенице нису биле од пресудног утицаја на саобраћајну несрећу".

- Непостојање "Троугла прегледности" и светлосне сигнализације представља пропуст у обезбеђивању безбедности пруге, али нису утицали на могућност да возач заустави аутобус испред Андрејиног крста и знака за обавезно заустављање - речено је у пресуди.

Такође је речено, да је увидом у видео запис установљено да Здравковић није погледао лево и десно пре него што је кренуо преко пруге да би се уверио да може безбедно да је пређе.

Апелациони суд је као пропусте машиновође Владице Ракића навео то што је возио брзином од 60.34 километара на час иако је максимално дозвољено 50, што је само једном дао звучни сигнал, као и то што је кочницу притиснуо тек на 27 метара од пружног прелаза иако је опасна ситуација насатала када се налазио на удаљености од 89,8 метара пружног прелаза.

Наведно је и мишљење вештака да би до удеса дошло и да је машиновођа раније кочио, али да би у тренутку удара у аутобус брзина била 44.82 км/х, тако да би последице биле мање.

Закључено је, међутим, да пропусти машиновође нису основни узрок несреће.

Чланови породица настрадалих у тешкој саобраћајној несрећи плакали су у судници током суђења возачу Милану Здравковићу када је емитован видео снимак из унутрашњости аутобуса. Они су тада последњи пут видели своје најмилије због чега су бризнули у плач и нису могли да зауставе сузе. Оптужени Здравковић није желео да гледа снимак, већ је само у два наврата бацио поглед ка платну видео-бима.

"Возач аутобуса главни кривац"

Вештак саобраћајне и машинске струке Драган Марковић, изјавио је на суђењу да је непроиписно понашање возача аутобуса главни разлог удеса, али да је и машиновођа допринео тежини последица несреће својим "неблаговременим радњама" јер је касно почео да даје звучно упозорење.

- Основни узрок настанка саобраћајне несреће налази се у непрописном и небезбедном понашању возача аутобуса који није зауставио аутобус испред саобраћајног знака "стоп". Износим своје лично мишљење као вештак да је тежини последица допринео и машиновођа својим неблаговременим радњама, у овом случају, давањем звучног сигнала - рекао је вештак Марковић.

На суђењу је показан снимак из аутобуса на којем се не види сам моменат удара воза у аутобус, већ се снимак завршава неколико тренутака пре страховитог судара, приликом проласка поред саобраћајних знакова "андрејин крст" и "стоп", крај којих возач није зауставио аутобус, а морао је.

Autobus, voz, Niš
Аутобус, воз, Ниш / Извор: Фото: Youtube/Printscreen/spalesg

Приликом емитовања видео снимка из унутрашњости аутобуса, који је тада пуштен први пут у јавности, они су последњи пут видели своје најмилије због чега нису могли да задрже сузе.

- Ево је, ушла је у аутобус да сачува место за Данијелу... - прокометарисао је Дејан Јанковић супруг настрадале Наташе Јанковић (42) након чега је са сином Петром (17) бризнуо у плач. Они су у судници први пут видели овај снимак на којем је последњи пут снимљена Наташа.

Сузе нису могли да задрже још неки чланови породица настрадалих, иако камера која је снимала само возача није забележила улазак њихових најмилијих у “аутобус смрти”.

Породице погинулих су са револтом гледале получасовни снимак на којем се возач Здравковић ноншалатно смеје док жваће жваку и вози аутобус, а у појединим тренуцима и наплаћује карте док вози.

Оптужени Здравковић није желео да гледа снимак, већ је само у два наврата бацио поглед ка платну видео-бима.

- На основу гледања снимка закључио сам да возач приликом проласка поред ових знакова није погледао лево и десно како би се уверио да ли наилази воз, а анализом тахографа сам утврдио да се није ни заустављао, до момента судара - изјавио је Марковић.

- У моменту када се аутобус налазио код саобраћајних знакова “стоп” и “андрејин крст”, воз је био на 70 метара од прелаза. Машиновођа је први пут користио кочницу на 27 метара од места судара, а сирену на 17 метара од места удеса. На 27 метара удаљености, аутобус је већ био предњим делом на путном прелазу, а на 17 метара је био на средини прелаза. Видљивост је била добра. Да је возач поступио по саобраћајним знаковима и зауставио аутобус, на шта га обавезује знак "стоп", могао је на удаљености од 70 метара да уочи воз. Само да је погледао лево - рекао је Марковић.

Машиновођа Владица Ракић је рекао да је трубио и кочио када је уочио аутобус, али није могао да определи тачну удаљеност. Он је рекао да је то било на изласку из скретница, што је вештак оценио као немогуће јер је то место удаљено око 150 метара од прелаза.

Ракић је рекао да није могао раније да уочи аутобус због конструкције кабине воза која му је наводно заклањала прегледност укосо те да чим је уочио аутобус да је почео да кочи и успео да делимично смањи брзину. Он је рекао да је почео да труби тек када је по изласку из станице уочио аутобус на шинама, те да није трубио након саобраћајног знака "опоменице" јер се исти налази испред станице у Међурову.

За месец и по дана навршиће се четири године од трагедије коју је југ Србије али и целу земљу тог кобног јутра расплакала.