Откривена језива истина о удесу код Чачка: Овако је дошло до трагедије у којој су погинули Ана Радовић и њен пријатељ - аутоматски позиви трајали сатима, ево зашто нико није дошао
Шта се десило са паник тастером?
Ана Радовић (20) и мушкарац (37) погинули су у саобраћајној несрећи 23. новембра, која се догодила на магистралном путу Чачак-Пожега, али су њихова тела пронађена три дана касније.
Према првим информацијама из истраге, Ана је са свог мобилног телефона упутила два позива хитним службама, као и да је из "аудија" у којем су се њих двоје налазили упућен "паник позив". Међутим, даљом истрагом установљено је да су сва три позива активирана аутоматски.
Два позива са Аниног мобилног телефона
Са мобилног телефона Ане Радовић упућена су два хитна позива, што је био додатни апел полицији која је за њом покренула потрагу.
Подсетимо, Анина мајка пријавила је њен нестанак 24. новембра, након чега је полиција покренула потрагу за несрећном девојком.
Међутим, обдукциони налаз Ане Радовић показао је да је она погинула на лицу места, што указује на то да су позиви са њеног телефона били аутоматски упућени.
Аутоматски СОС позив
Према доступним информацијама, већина паметних телефона, новије генерације имају уграђену функцију аутоматског СОС (хитног) позива. Ова функција омогућила је телефони сами препознају судар након чега се аутоматски активира "Хитан позив".
Apple телефони - Функција "Детекција судара" је доступна на моделима iPhone 14 и новијим (укључујући све варијанте као што су Плус, Про, Про Max), као и на новијим моделима Apple Watch уређаја. Apple нуди и Emergency СОС путем сателита у одређеним регионима.
Андроид телефони, посебно Google Pixel и Самсунг, такође имају сличне функције које се могу подесити у подешавањима за "Хитне случајеве" или "Безбедност". Функција се често назива "Emergency СОС" или "Детекција несреће".
"Паник тастер"
Позив у помоћ, за који се сумњало да је упутила Ана Радовић из аутомобила, након саобраћајне несреће, био је, такође аутоматски послат. Аутомобил којим је управљао мушкарац (37), након што су у њему активирани ваздушни јастуци, сам је детектовао судар и аутоматски је упутио Хитан позив надлежним службама.
Постоје два начина активације
По правилу имају два независна начина рада - један је могућност од стране возача.
- Али ако возач није при свести, они аутоматски препознају већи судар, по правилу је то активација ваздушног јастука и губитак брзине - објашњава Милијевић.
У ЕУ је обавезан eCall систем, који се активира аутоматски када:
- детектује судар
- активацију аирбага
- изненадно заустављање велике силе
Овај систем често укључује:
- Аутоматски позив (eCall): У новијим возилима, сензори могу детектовати озбиљан судар (нпр. активирање ваздушних јастука) и аутоматски упућују позив хитним службама, шаљући ГПС локацију возила.
- Ручни позив: Увек постоји и паник тастер/СОС дугме које путници могу сами притиснути да би директно контактирали хитне службе или дефинисане контакте.
То потврђује и професор Саобраћајног факултета у пензији, Милан Вујанић, који каже да након активације "паник тастера", било да је она аутоматска или ручна, у централу стиже тзв. пакет информација, као и прецизне координате возила у којем је активирана ова опција.
- Након алармирања и примљеног пакета информација, из Централе би требало да се обавесте све надлежне службе - полиција, Хитна помоћ, ватрогасци, Хитна служба за спашавање - истиче Вујанић за "Блиц".
Саобраћајна несрећа догодила се 23. новембра на магистралном путу Чачак-Пожега. Као што смо већ писали, страдала Ана Радовић (20) се кобног дана чула са братом у 18.45, након чега су је родитељи звали безброј пута али се није јавља на телефон који је био доступан још 14 сати, рекао је раније њен отац Милош.