ОТКРИВЕНЕ КЉУЧНЕ СУМЊЕ
Трагедија крије језиве детаље: Вештаци откривају како је аутомобил завршио на месту где га ни дизалица не би спустила, и зашто ограда "Није радила"
Заштитна ограда на месту несреће није одрадила своју функцију, што је можда допринело инциденту. Аутомобил је завршио у бетонском пропусту поред пута, што је отежало проналажење возила
Смрт Ане Радовић (20) и возача аудија(37), покренула је бројна питања када је након опсежне потраге пронађен аутомобил са њиховим телима у бетонском пропусту. О узроку саобраћајне несреће која се, како се сумња, догодила 23. новембра на магистралном путу код Чачка, за "Блиц" су говорили професор Саобраћајног факултета и судски вештак Борис Антић, као и пензионисани професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић.
Професор Саобраћајног факултета и судски вештак Борис Антић објаснио је за "Блиц" да још увек није могуће са сигурношћу рећи шта је узрок саобраћајне несреће која се догодила на магистралном путу код Чачка, а у којој су смртно страдали Ана Радовић и њен пријатељ.
Ипак, подсетимо, "Блиц" је јуче објавио ексклузивну информацију из истраге да је до ове стравичне саобраћајне несреће дошло услед неприлагођене брзине којом се возило кретало.
Према Антићевим речима, након детаљне анализе, моћи ће да се установи тачан узрок.
- Да ли је то нека грешка возача, можда већа брзина, нека дистракција коју је имао, да ли је евентуално постојало дејство неких психоактивних супстанци... Ми још увек не знамо са сигурношћу шта је узрок незгоде. До настале последице није смело доћи - истакао је професор Борис Антић.
Антић је указао на заштитну ограду која у тренутку несреће очигледно није била у функцији.
- Колико сам видео на фотографијама, заштитна ограда на месту незгоде није била у функцији. Уколико би заштитна ограда на месту незгоде била у функцији, не би дошло до слетања возила са коловоза и не би дошло до спуштања возила у онај канал - казао је Антић.
Како је аутомобил успео да слети у бетонски пропуст?
Борис Антић је објаснио и на који начин је, вероватно, аутомобил слетео са пута и завршио у бетонском пропусту.
- Зато што је са десне стране косина, дакле пут је у такозваном усеку и када је аутомобил сишао са коловоза, он је практично био својим левим боком на нижој висини, а својим десним боком на вишој висини. Он је био закошен под углом и под тим углом је доспео тачно у тај бетонски пропуст - објаснио је судски вештак.
Због чега возило није пронађено 3 дана?
Професор Антић одговорио је и на питање о "паник позиву", објашњавајући да тај систем у нашој земљи још увек не функционише најбоље.
- У Србији још увек није јасно дефинисан систем "паник тастера". Не могу да одговорим на питање због чега се 3 дана трагало за возилом, јер не знам тачан одговор. По мом мишљењу, да је тим путем прошао хеликоптер он би без проблема уочио возило. Да је у потрагу био укључен неки дрон, да су биле укључене оне такозване термовизијске камере... То су уређаји који се користе у таквим случајевима где се види температура тела и могли су бити искоришћени да се ови људи пронађу што пре. Поента свега је да треба мало боље да се дефинише све што би могло да се уради након саобраћајне незгоде.
"Дизалицом да га спуштате - не бисте га тако спустили"
- Мала је вероватноћа да аутомобил онако заврши у онако малом простору. Дизалицом да га спуштате не бисте га тако прецизно спустили - каже за "Блиц" Милан Вујинић, пензионисани професор Саобраћајног факултета.
Према његовим сумњама, возач "аудија" није прилагодио брзину приликом уласка у лакат кривину.
- Можда је дошло и до непажње возача. Можда је возач заспао или му је нешто омело пажњу, могуће је да су се и посвађали у колима па да није приметио кривину. Ми узрок још увек не знамо, за сада нико не може да га каже са сигурношћу.
Шта је бетонски пропуст у којем је нађен ауто?
- Бетонски пропуст у којем је пронађен ауто са телима је заправо импровизовани бетонски канал. Он вероватно постоји да не би плавио пут - то је пропуст за воду која циркулише испод пута - објаснио је Вујинић.
Подсетимо, Ана Радовић (20), која је нестала 23.11. након што се из свог дома на Златибору упутила ка Београду, пронађена је мртва на магистралном путу код Чачка, након тродневне потраге. Тело несрећне девојке, пронађено је у "аудију" заједно са телом мушкарца (37) који је управљао овим аутомобилом.
Кренула да плати испите па настрадала
Према сазнањима "Блица", Ана је 23. новембра кренула са пријатељем, Александром М. (37) који је дошао по њу на Златибор, пут Београда. Како је Анин отац Милош рекао у једном од разговора за "Блиц", она је била студенткиња Правног факултета у Београду и тог дана је кренула на пут како би у престоници уплатила испите које је намеравала да полаже.
Након разговора са братом, Анин телефон био доступан 14 сати
Како тврди породица страдале девојке, нестала Ана Радовић се последњи пут чула са братом 23. новембра у 18:45. Неколико сати касније, најближи су је упорно звали, али се Ана Радовић није јављала. Непуних 14 сати, мобилни телефон несрећне девојке био је доступан, али нико није одговарао на многобројне позиве забринутих родитеља. Касније, мобилни телефон постао је недоступан.
Мајка пријавила нестанак Ане Радовић
Мајка Ане Радовић, пријавила је њен нестанак у ПС у Ужицу 24. новембра.
- Полиција поступајући по тој мери предузима потрагу за њом и у току је оперативни рад и анализа базних станица - рекао је тада извор "Блица".
Извор: Србија Данас/Блиц