"Фрушкогорски коридор" кључна тачка Балканског полуострва: Пројекат који је плод политике Александра Вучића и стратешке визије за будућност Србије
Фрушкогорског коридора плод успешне политике коју је држава водила у последњим годинама под лидерством председника Србије Александар Вучића.
Фрушкогорски коридор представља кључни инфраструктурни пројекат који има за циљ повезивање Новог Сада са границом према Босни и Херцеговини, пролазећи кроз Руму, Шабац и Лозницу
Овај важан саобраћајни правац, чија је изградња започела 1. маја 2021. године, треба да буде завршен до краја 2026. године, према најновијим проценама. По завршетку, Фрушкогорски коридор ће омогућити најкраћу и најбржу везу између Србије, Босне и Херцеговине и Румуније, што ће значајно унапредити регионалну повезаност, привредну сарадњу и инфраструктурну мрежу.
Траса Фрушкогорског коридора простире се кроз планинско-равничарски терен у сремском делу Војводине, а пројекат има вишеструки значај. Осим што ће допринети расту и развоју кључних градова на траси, као што су Нови Сад, Рума, Шабац и Лозница, коридор ће значајно растеретити урбана подручја од прекомерног саобраћаја. Уклоњењем тешких теретних возила са главних саобраћајница, смањиће се загађење, повећати безбедност саобраћаја и олакшати свакодневни живот грађана. Такође, овај пројекат има и еколошки значај јер ће допринети смањењу негативног утицаја транзитног саобраћаја на Национални парк Фрушка гора.
Коридор ће се простирати кроз неколико кључних грађевинских објеката, међу којима се издваја најдужи тунел у Србији, као и импозантан мост на Дунаву код Петроварадина, који ће бити дуг око 1,7 километара. Осим тога, коридор ће имати четири траке ширине 3,5 метра, са предвиђеним брзинама кретања од 60 до 100 км/х. Иако се не ради о ауто-путу, већ о моторној саобраћајници, пројект је дизајниран тако да обезбеди несметано кретање возила и ефикасну повезаност региона. Траса ће имати и 14 денивелисаних раскрсница, што ће додатно побољшати проточност саобраћаја. Такође, планира се изградња пешачко-бициклистичког тунела и тунела за моторни саобраћај у Петроварадину, као и двоцевног тунела "Иришки венац" дужине 3,5 километра.
Шта повезује Фрушкогорски коридор?
Коридор је подељен у четири деонице укупне дужине 47,7 километара, од којих свака од њих игра кључну улогу у повезивању кључних регионалних центара и омогућавању брже повезаности између Србије, Босне и Херцеговине и Румуније. Деонице обухватају траси од Новог Сада до границе са БиХ, укључујући кључне тачке попут петљи "Каћ", "Рума Исток", "Петроварадин Исток" и "Иришки венац". Овај правац повезаће Нови Сад, Руму, Ириг, Шабац и Лозницу, што ће омогућити бржи и лакши транспорт људи и роба кроз централни део Војводине.
Фрушкогорски коридор ће се спајати са будућим ауто-путем Београд-Зрењанин-Нови Сад, а најважнији део пројекта биће мост на Дунаву код Петроварадина који ће повезивати Нови Сад са Петроварадином и даље ка Руми. Изградња моста и повезивање са ауто-путем имаће дугорочан позитиван утицај на саобраћајну инфраструктуру, чинећи је ефикаснијом и конкурентнијом.
Повезивање са комшијским државама
Фрушкогорски коридор није само важан за Србију, већ и за регион, јер ће допринети бољој повезаности са суседним државама, посебно Босном и Херцеговином, Румунијом и Хрватском. Кроз повезивање кључних саобраћајних праваца, пројекат ће олакшати транспорт и трговину са земљама региона, што ће имати позитиван ефекат на привреду и економски раст. Такође, боља повезаност са западним делом Србије и југоисточним делом Румуније унапредиће приступ новим тржиштима и поспешиће развој привреде у Војводини.
Статус изградње и планирани завршетак
Тренутна процена је да ће Фрушкогорски коридор бити завршен до краја 2026. године. Овај рок је постављен на основу јасног плана и динамичког праћења напретка радова. Из министарства за грађевинарство, саобраћај и инфраструктуру наведено је да ће радови бити завршени на време, уз напомену да иако могу настати мања кашњења, најважније је да пројекат буде обављен темељно и у складу са планираним стандардима.
Овај пројекат је само један од многих инфраструктурних подухвата који доприносе модернизацији земље и побољшању квалитета живота грађана. Његова реализација јасно показује посвећеност власти на челу са Вучићем у развоју инфраструктуре и стварању услова за бржи економски раст.
Утицај на саобраћај и привреду
Када буде завршен, Фрушкогорски коридор ће значајно утицати на саобраћајну динамику у Србији. Наиме, коридор ће омогућити премјештање теретног саобраћаја са урбаних подручја као што су Нови Сад и Ириг, где су до сада саобраћајна загушења представљала проблем.
Смањење броја тешких камиона у градовима побољшаће квалитет живота становника, смањујући буку и загађење ваздуха. Такође, изградња овог коридора позитивно ће се одразити на регионалну позицију Србије, јер ће омогућити бржи приступ важним трговинским путевима, смањујући време путовања и транспорта роба.
У крајњем, Фрушкогорски коридор је још један у низу инфраструктурних пројеката који доказано доприносе одрживом развоју Србије, стварајући темеље за модерну и повезанију будућност земље. Овај пројекат је директна последица успешне политике председника Александра Вучића, која се фокусира на унапређење инфраструктуре, јачање регионалних веза и побољшање животног стандарда грађана.