Градоначелник Шапић: У овом тренутку у Београду се интензивно ради на десет градилишта великих пројеката
Радимо три школе, две велике гараже, завршавамо пијаце у Обреновцу и Лазаревцу, проширујемо улице и булеваре, а на месту некада Старог савског моста за око годину и по дана Нови српски мост красиће обале престонице.
Градоначелник Београда Александар Шапић обишао је данас радове на неколико локација у граду чијим завршетком ће се побољшати проточност саобраћаја, значајно подићи квалитет живота наших суграђана и том приликом нагласио да се на свим пројектима интензивно ради, те да се ни од једног није одустало.
– Искористили смо данашњи дан да обиђемо неколико локација у Београду на којима радимо интензивно. Обишли смо радове на углу Улице Париске комуне и Тошиног бунара, радове на подвожњаку у Булевару уметности, радове у центру града – Трг Николе Пашића и Трг републике и дошли смо овде, на месту некада Старог савског моста, а будућег Новог српског моста који би за око годину и по дана требало да краси наше обале – рекао је Шапић.
Он је додао да се раде и други пројекти и да се ни од једног важног пројекта није одустало.
– Било је успоравања радова из различитих разлога, али у овом моменту ми у Граду Београду имамо више од десет интензивних градилишта великих пројеката. У овом моменту радимо три школе, Трговачку, Спортску, и Основну школу „Ослободиоци Београда”, радимо две велике гараже у Влајковићевој и Скерлићевој, Линијски парк, Драјзерова улица се завршава, као и радови на две пијаце у Обреновцу и Лазаревцу. Ради се и у Савској и Карађорђевој улици и очекујемо да ће у току ове године и оне бити до краја завршене. Пројекат Хитне помоћи, један од капиталних и најважнијих пројеката је увелико у току, а рок завршетка је друга половина 2026. године – истакао је градоначелник.
Говорећи о радовима у центру града, рекао да се настављају радови на Тргу Републике, као и у Васиној улици и на Теразијама према Тргу.
– Код некадашњег старог савског моста врши се санација приобаља, рашчистили смо сплавове. Упоредо са тим се гради Експо, који је посебан пројекат не само београдски већ и национални. Тамо се гради читав један град, преко националног стадиона, зграда, изложбеног простора, железничке пруге. Много је радова који се раде у Београду и након једног периода и онога што нам се све дешавало последњих пар месеци чини се да смо се вратили у нормалнију динамику – рекао је Шапић.
Он је објашњавајући изградњу малог метроа и бушење тунела који треба да повеже леву обалу Дунава са новим српским мостом, рекао да почетак припремних радова касни из објективних околности јер се тако комплексан пројекат никада није радио у Београду.
– Тачније, 1,9 километара се иде испод самог центра града. Тако да очекујемо да ће у току лета почети измештање инсталација и припремни радови за почетак бушења тунела. Треба знати и то да кртица када уђе, док не избуши обе цеви, не сме да се заустави и не може да изађе. Она ради 24 часа дневно и суштински две године ради непрекидно – истакао је градоначелник.
Према његовим речима, у току је скидање последњег дела старог моста, потом се уклањају и стубови након чега ће бити направљени нови на које ће мост бити ослоњен.
– Нови мост би, ако све буде онако како се планира, требало да угледа светлост дана и постане употребљив за саобраћај у 2027. години. Најоптимистичније процене кажу чак и крајем 2026. године, али да кажемо да у 2027. очекујемо да реално буде спреман да прими саобраћај. Затим испред моста треба да радимо велику петљу која ће да повеже Јурија Гагарина, Булевар Зорана Ђинђића, Булевар Михајла Пупина, Булевар Николе Тесле, кружни ток испред Бранковог моста, са свим новобеоградским булеварима које смо урадили и које ћемо урадити у следећих годину и по, две дана – појаснио је градоначелник.
Шапић је истакао да је у последњем периоду највише урађено на Новом Београду јер како је нагласио услови, урбанизам и инфраструктура омогућавају проширење саобраћајница.
Најавио је за јесен завршетак тренутних саобраћајних радова у центру града, као и наставак даљих улагања у инфраструктуру у циљу њеног поптуног растерећења.
– Поред недостајућег Старог савског моста, опет имамо потпуну проточност саобраћаја у центру града, а пре свега захваљући претходно добро одрађеним радовима у Карађорђевој, на Зеленом венцу и Призренској улици – закључио је први човек српске престонице.