Уводи се новина у Закону о безбедности саобраћаја: На техничком прегледу ће фотографисати аутомобиле
Нова правила за возаче
Последњих дана смо сведоци појачане контроле саобраћајне полиције која на путевима у целој земљи пресреће возаче и проверава брзину вожње, спроводи алко-тестове, коришћење сигурносног појаса, а до краја године очекује нас и нови Закон о безбедности саобраћаја због којег ће фотографисати аутомобиле током техничких прегледа.
Ралог за ову новину је избегавање фиктивних техничких прегледа, који генерално у нашем окружењу постају све строжи приликом прегледа исправности возила, али и издувних гасова.
У Босни и Херцеговини власници култних возила попут "голфа двојке" биће принуђени да га се одрекну или да плате високе еколошке таксе за загађење и возе га као олдтајмере.
НОВИ ЗАКОНИ ЗА ВОЗАЧЕ! Ево када ћете смети да претичете и преко ПУНЕ ЛИНИЈЕ!
Ако нисте урадили ОВО немојте да се возите, јер ако вас ухвати полиција добићете казну 30.000 динара
У Србији постоје прописани нормативи за загађење, али на техничким прегледима није пракса да се користи сонда приликом прегледа ауспуха. Многи возачи су скинули катализатор на наговор мајстора како би уштедели гориво. Убудуће, ако не буду имали катализатор, неће моћи да региструју возило.
Од нове године, нећете моћи да региструјете возило које има плин а да није уписано у саобраћајну дозволу. Биће забрањена и вожња аутомобила коме је видно оштећена шофершајбна. Гуме морају да имају прописну шару, а неће се толерисати ни некомплетан прибор и прва помоћ.
Неће више бити могућности да неко друго возило које има добре кочнице кочи за вас и прави лажни дијаграм. Све ово може да поскупи одржавање возила, тако да се многима који сада заобилазе закон више неће исплатити да региструју возило.
Због свих ових ствари, многи радници који раде техничке прегледе би највише волели увођење видео-надзора, где ће се забележити ко свесно обавља ову функцију.
Годишње у Србији због техничке неисправности у 1.000 незгода чак 70 лица изгуби живот.
Сматра се да ће овакав систем безбедности саобраћаја који чине возило, пут и возач самим тим бити бољи и успешнији у погледу смањивања броја саобраћајних незгода и страдалих на путевима.
Свака накнадна преправка или преиначење намене возила, на пример из теретног у путничко и обрнуто, мораће да има одређени атест и фото-приказ.