Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Весић: Србија се убразно развија, улагање у транспортну инфраструктуру има огроман значај за економски развој

17.05.2024. 12:47
Пише:
Србија Данас
Goran Vesić
Горан Весић / Извор: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре

Србија се убрзано модернизује и развија и има више страних инвестиција него све друге земље западног Балкана заједно, а једно од централних места у том развоју и инвестирању у области инфраструктуре заузима Кина, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Он је на четвртој београдској “Think-Tank” конференцији, рекао да је политичка и економска стабилност коју Србија има довела до великих јавних улагања првествено у развоју инфраструктуре и обезбедила велики прилив страних инвестиција.

“Када смо планирали и правили наш модел економског развоја, када је председник Александар Вучић одлучивао како ће се развијати наша земља, ми смо пред собом имали управо резултате Народне Републике Кине”, рекао је Весић и додао да га, као министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, импресионира напредак који је Кина постигла када је у питању развој инфраструктуре и њен искорак ка високотехнолошким и одрживим видовима транспорта.

Навео је да је Кина доживела невероватан и у историји незабележен раст транспортне мреже током последњих неколико деценија.

Прецизирао је да је укупна мрежа путева Кине порасла са 104.000 километара, колико је износила 2004. године, на 5,2 милиона километара, колико износи данас.

“Закључно са 2022. годином укупна мрежа и дужина аутопутева и брзих саобраћајница у Кини износила је невероватних 177.000 километара док је пре само 11 година, 2011. године, износила 85.000 километара”, рекао је Весић.

Када је реч о пругама, навео је да је укупна дужина пруга у Кини повећана са 51.000 километара 2010. године на 159.000 километара ове године при чему је дужина брзих пруга импресивних 45.000 километара, док је у 2023. години пуштено у рад 3.637 километара нових колосека укључујући 2.776 километара брзих пруга.

“Србија има 3.400 километара пруга. Анализарајући инвестициону политику Кине утврдили смо да управо улагање у транспортну инфраструктуру, пре свега у железнице, али и путеве има огроман потенцијал на економски развој јер то омогућава побољшану повезаност, приступ тржишту, напредну саобраћајну мрежу, напредну индустријску агломерацију, повећану продуктивност и повезивање различитих региона”, рекао је Весић.

Изразио је захвалност Народној Републици Кини за све оно што радимо када је у питању транспорт и развој наше саобрацајне инфраструктуре.

“Посебно смо поносни јер то представља наш највећи технолошки искорак и то је оно што чини предност Србије у односу на друге земље, не само западног Балкана, када је реч о изградњи брзих пруга”, истакао је Весић.

Навео је да ће ове године у Србији бити пуштено у рад нових 108 километара брзе пруге и додао да смо ми земља која тренутно гради највише километара брзих пруга у Европи.

Истакао је да то не бисмо успели да не радимо заједно са нашим кинеским пријатељима.

“До краја ове, почетком следеће године почињемо да градимо 230 километара брзе пруге према Нишу, затим до Скопља, а у међувремену ће наши мађарски пријатељи завршити својих 166 километара брзе пруге кроз Мађарску тако да ће се од Београда до Будимпеште, захваљујући иницијативи ‘Појас пут’ и заједничком раду са нашим пријатељима из Мађарске и Кине, путовати за мање од три сата”, рекао је Весић.

Како је додао, то је оно што нам даје предност и омогућава да се истакнемо у односу на друге земље.

Весић је рекао да се са нашим кинеским пријатељима разговара о томе како да искористимо њихове технолошке иновације за нашу постојећу мрежу.

“Причамо о томе како да наше постојеће путеве, а имамо скоро 1.000 километара аутопутева и брзих саобраћајница, претворимо у паметне, како да производимо струју на њима кроз соларне панеле и све оно друго што се већ ради у Кини”, рекао је Весић и подсетио на речи председника Вучића да ћемо већ за EXPO имати летећи такси.

Министар је закључио да је прилика за Србију да настави сарадњу са Кином не само кроз развој саобраћајне инфраструктуре већ управо кроз развој паметне и технолоскси иновативне инфраструктуре јер ће то, додао је, омогућити да имамо нови технолошки искорак.

На четвртој београдској “Think-Tank” конференцији су, осим министра Весића, говорили премијер Србије Милош Вучевић, амбасадор Кине у Србији Ли Минг и председник Универзитетског савета Универзитета Ђаотонг у Пекингу и водећи експерт за Центар за иновације у одрживом транспорту у Кини Ванг Ђаћионг.

Конференцију су организовали Институт за појас и пут у Београду и Центар за иновације и одрживи транспорт Универзитета Ђаотонг у Пекингу.