Камионџије најавиле блокаду ланаца снабдевања: Објављени детаљи организације - ево када почиње
Ова блокада би могла имати значајне последице, посебно уколико потраје.
Босански медији пишу о томе како ће прекосутра, 1. септембра Конзорцијум логистике Босне и Херцеговине који окупља домаће превознике, блокирати ланце снабдевања будући да им није олакшано кретање у Шенгенској зони.
Из Конзорцијума су саопштили детаље блокаде која ће почети 1. септембра у 06:00 сати и трајаће до испуњења њихових захтева, а захтеви су им:
Елиминација дискриминације возача из Босне и Херцеговине у државама Европске уније, тј. поштовање Европског споразума о раду посаде (АЕТР).
Како пишу босански медији, у Конзорцију су посебно незадовољни тиме што се бх. возачи камиона при кретању кроз Шенген једнако третирају као обични путници из Босне и Херцеговине, тј. у Шенгену током шест месеци не могу бити дуже од три месеца;
- Испуњење обећања Министарства комуникација и саобраћаја Босне и Херцеговине о изменама правилника;
- Финансијско растерећење превозника, тј. поврат 50 посто од акциза , као и 50 посто попуста на путарине и статус извозника;
- Убрзање рада граничних прелаза, инспекцијских и царинских процедура како би се првенствено елиминирало вишесатно чекање.
Нагласили су да ће бити блокирани ланци снабдевања у општинама, градовима и граничним прелазима. Указали су да унутар земље и на граници неће блокирати саобраћај за путнике.
Учесницима блокаде су дали следеће упуте:
- Обавезно поштовати наредбе полиције и сарађивати с органима реда;
- Строго је забрањено провоцирати и самоиницијативно дјеловати;
- Координатори одређују динамику и интензитет протеста;
- Протести морају бити вођени дисциплином, редом и селективношћу, без самовоље појединаца;
- Државна граница је неприкосновена, што значи да би било чија самовоља могла угрозити поредак или међународни углед Босне и Херцеговине;
- Избегавати конфликте;
- Координатори морају бити флексибилни и разборити у својим процјенама и доношењу појединачних одлука.
Из Конзорцијума логистика су на дијалог позвали надлежне комисије Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине (ПС БиХ), Министарства комуникација и саобраћаја, Управу за ветеринарство, инспекцијска тела и Управу за индиректно опорезивање Босне и Херцеговине (УИО БиХ).
Подсетили су да су њихове захтеви подржали Управни одбор Удружења превозника при Вањскотрговинској комори Босне и Херцеговине (ВТК БиХ) и ентитетска удружења превозника.
Према подацима логистике, представљају 47 хиљада радника у овом сектору, који су, како су оценили, крвоток привреде. Поручили су да су у заједничкој борби након што их је "бирократија 20 година потцењивала, понижавала и уцењивала - доста је било". Мишљења су да је блокада једини начин да се њихови захтеви испуне.
Како медији подсећају, Конзорцијум логистике је у априлу ове године организирао протесте у Сарајево, на чијим улицама је био велики број камиона из свих делова земље.
Министар комуникације и промета Босне и Херцеговине Един Форто (НС) увјерава да је урадио и да ради на ономе што је у његовој надлежности како би се испунили споменути захтјеви превозника и позвао је остале домаће институције да ураде свој део посла по овом питању.
С друге стране, министри из Републике Српске у Већу министара Босне и Херцеговине мисле да Форто нема храбрости од ЕУ тражити да се бх. возачима олакша кретање у Шенгену.