Kamiondžije najavile blokadu lanaca snabdevanja: Objavljeni detalji organizacije - evo kada počinje
Ova blokada bi mogla imati značajne posledice, posebno ukoliko potraje.
Bosanski mediji pišu o tome kako će prekosutra, 1. septembra Konzorcijum logistike Bosne i Hercegovine koji okuplja domaće prevoznike, blokirati lance snabdevanja budući da im nije olakšano kretanje u Šengenskoj zoni.
Iz Konzorcijuma su saopštili detalje blokade koja će početi 1. septembra u 06:00 sati i trajaće do ispunjenja njihovih zahteva, a zahtevi su im:
Eliminacija diskriminacije vozača iz Bosne i Hercegovine u državama Evropske unije, tj. poštovanje Evropskog sporazuma o radu posade (AETR).
Kako pišu bosanski mediji, u Konzorciju su posebno nezadovoljni time što se bh. vozači kamiona pri kretanju kroz Šengen jednako tretiraju kao obični putnici iz Bosne i Hercegovine, tj. u Šengenu tokom šest meseci ne mogu biti duže od tri meseca;
- Ispunjenje obećanja Ministarstva komunikacija i saobraćaja Bosne i Hercegovine o izmenama pravilnika;
- Finansijsko rasterećenje prevoznika, tj. povrat 50 posto od akciza , kao i 50 posto popusta na putarine i status izvoznika;
- Ubrzanje rada graničnih prelaza, inspekcijskih i carinskih procedura kako bi se prvenstveno eliminiralo višesatno čekanje.
Naglasili su da će biti blokirani lanci snabdevanja u opštinama, gradovima i graničnim prelazima. Ukazali su da unutar zemlje i na granici neće blokirati saobraćaj za putnike.
Učesnicima blokade su dali sledeće upute:
- Obavezno poštovati naredbe policije i sarađivati s organima reda;
- Strogo je zabranjeno provocirati i samoinicijativno djelovati;
- Koordinatori određuju dinamiku i intenzitet protesta;
- Protesti moraju biti vođeni disciplinom, redom i selektivnošću, bez samovolje pojedinaca;
- Državna granica je neprikosnovena, što znači da bi bilo čija samovolja mogla ugroziti poredak ili međunarodni ugled Bosne i Hercegovine;
- Izbegavati konflikte;
- Koordinatori moraju biti fleksibilni i razboriti u svojim procjenama i donošenju pojedinačnih odluka.
Iz Konzorcijuma logistika su na dijalog pozvali nadležne komisije Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PS BiH), Ministarstva komunikacija i saobraćaja, Upravu za veterinarstvo, inspekcijska tela i Upravu za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIO BiH).
Podsetili su da su njihove zahtevi podržali Upravni odbor Udruženja prevoznika pri Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine (VTK BiH) i entitetska udruženja prevoznika.
Prema podacima logistike, predstavljaju 47 hiljada radnika u ovom sektoru, koji su, kako su ocenili, krvotok privrede. Poručili su da su u zajedničkoj borbi nakon što ih je "birokratija 20 godina potcenjivala, ponižavala i ucenjivala - dosta je bilo". Mišljenja su da je blokada jedini način da se njihovi zahtevi ispune.
Kako mediji podsećaju, Konzorcijum logistike je u aprilu ove godine organizirao proteste u Sarajevo, na čijim ulicama je bio veliki broj kamiona iz svih delova zemlje.
Ministar komunikacije i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto (NS) uvjerava da je uradio i da radi na onome što je u njegovoj nadležnosti kako bi se ispunili spomenuti zahtjevi prevoznika i pozvao je ostale domaće institucije da urade svoj deo posla po ovom pitanju.
S druge strane, ministri iz Republike Srpske u Veću ministara Bosne i Hercegovine misle da Forto nema hrabrosti od EU tražiti da se bh. vozačima olakša kretanje u Šengenu.