Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

"МОЈ ЖИВОТ СЕ РАСПАО, ЉУДИ, НЕМОЈТЕ ДА МЕ МУЧИТЕ" Власник аутобуса смрти проговорио о несрећи, али једно је прећутао!

08.08.2022. 00:51
Пише:
Србија Данас/Јутарњи.хр
Saobraćajna nesreća, Hrvatska
Саобраћајна несрећа, Хрватска / Извор: Профимедиа

Велика трагедија на путу за Међугорје

Након несреће пољског аутобуса који је превозио ходочаснике у Међугорје и који је у суботу у 5.40 сати слетео са аутопута према Загребу, између Брезничког Хума и Комина, најтеже је у недељу било стање двоје пацијената у вараждинској болници.

ПОСЛЕДЊИ СНИМАК АУТОБУСА СМРТИ: Седам минута касније сцена из хорор филмова - људи су били мртви (ВИДЕО)

ПОСЛЕДЊИ СНИМАК АУТОБУСА СМРТИ: Седам минута касније сцена из хорор филмова - људи су били мртви (ВИДЕО)

ГОТОВ УВИЂАЈ! Овако је дошло до стравичне несреће у Хрватској - у аутобусу смрти погинуло 12 особа

ГОТОВ УВИЂАЈ! Овако је дошло до стравичне несреће у Хрватској - у аутобусу смрти погинуло 12 особа

ТРЕЋА НЕСРЕЋА У ХРВАТСКОЈ У ДВА ДАНА: Избио велики пожар на Хвару, има мртвих (ВИДЕО)

ТРЕЋА НЕСРЕЋА У ХРВАТСКОЈ У ДВА ДАНА: Избио велики пожар на Хвару, има мртвих (ВИДЕО)

Стање петоро пацијената било је стабилно, а четворо је у суботу навече авионом транспортовано за Пољску. У Чаковцу је смештено двоје пацијената и њихово стање је стабилно. У КБ-у Дубрава свих шест пацијената је стабилно, а такође и шест пацијената у КБЦ-у Загреб и четворо у Клиници за трауматологију КБ-а Сестре милосрднице. И док лекари и медицинско особље брину о пацијентима, обдуценти морају да установе које су повреде преминулих пацијената биле смртоносне и да сачине записнике о обдукцији.

Следи и припрема документације како би породице преминулих у договору с надлежним министарствима могли да сазнају када ће моћи да преузму тела својих најмилијих како би могли да организују сахрану. Тренутно је непознаница шта је пошло по злу с обзиром на то да су надзорне камере ХАЦ-а седам минута пре снимиле аутобус који је нормално ишао путем.

Како је досад установљено у истрази, на путу уопште нема трагова кочења, што указује на то да је возач највероватније заспао. Начелник ПУ вараждинске Предраг Бенчић у суботу је изјавио да је возач смртно страдао, али нема потврде је ли несрећу преживео и други возач који је био у предњем делу аутобуса. Је ли он тај који је излетео кроз ветробранско стакло, засад није потврђено. Полицији је познат идентитет свих путника и возача. Према незваничним информацијама, возач аутобуса је био старији од 70 година. Ако се то потврди, поставља се питање да ли је смео да управља аутобусом и је ли можда узимао неке лекове који би могли да утичу на његову способност управљања.

Према ономе што је досад установљено, аутобус је по реду вожње кренуо у петак у 9 сати са станице, изјавио је за пољски факт Јацек Антошкиевич, власник превозничке компаније Мегапол. Према његовим речима, аутобус је био исправан, прошао је све техничке тестове, али није желео да каже да ли је возачима ово била прва тако дуга рута.

- Мој живот се распао. Људи, немојте да ме мучите. Шокиран сам и на таблетама за смирење. Мој живот се распао. За мене је то страшна трагедија - рекао је очајни власник.

Аутобус је превозио путнике на ходочашће у Међугорје, а међу њима су била три свештеника, шест часних сестара и ходочасници из околине Конина, Сокоłова и Једлние код Радома. Министар унутрашњих послова Давор Божиновић још у суботу је рекао да хрватска полиција сарађује с колегама из Пољске у истрази. Још у суботу из аутобуса је извађен тахограф и показало се да је уништен. Након што је овлашћени техничар из њега покушао да прочита податке, они се нису могли прочитати.

- То значи да се неће моћи утврдити којом се брзином аутобус кретао у тренутку несреће, а требало би да је 100 км/х. Међутим, у тахографу су биле две дигиталне возачке картице, возачева и сувозачева, што упућује на то да је пољски превозник коректно ангажовао два возача за тако далек пут. Један возач не би, према прописима, могао самостално да одради путовање од Пољске до Међугорја. Према подацима с возачких картица, возач и сувозач до тренутка саобраћајне несреће нису били ни у каквом прекршају радних активности и коректно су се заменили након одређеног броја сати вожње - каже Зоран Калауза, извршног директо компаније Тахограф из Свете Недеље.

БОНУС ВИДЕО: Канадер изнад Шибеника у акцији гашења пожара