Астрономи упозоравају: Због „Спејсикс“ сателита могли би да нам промакну опасни астероиди

20.01.2022. 07:57
Србија Данас/Спутњик
Asteroid
Астероид / Извор: Профимедиа/илустрација

Астрономска студија упозорава је да пораст броја комерцијалних сателита компанија као што је "Спејсикс" загађује ниску орбиту и утиче на астрономске фотографије, што би могло да учини Земљу лакшом метом за смртоносне астероиде.

Скоро једна од пет астрономских фотографија снимљена у сумрак садржи светле пруге узроковане сателитима у ниској орбити.,

У чланку, који је у петак објављен у часопису Astrophysical Јоурнал Letters, тврди се да хиљаде сателита из програма као што је „Старлинк“ узрокују да алармантан број астрономских фотографија буде прекривен светлим пругама.

Ево шта у телу открива да ли ће неко преминути од короне: Све може да се открије преко ОВОГ теста

БАЈДЕН ГУБИ ПОДРШКУ! Амерички председник тешко до реизбора - грађани му све мање верују

КАРАМБОЛ НА АЕРОДРОМУ! Путници побеснели и правили ХАОС због одложених летова, па их обезбеђење ДАВИЛО И ШАМАРАЛО (ФОТО)

Док је мање од 0,5% слика у сумрак приказивало ове пруге у 2019. години, број се повећао на невероватних 18% у августу 2021., што значи да је скоро једна од пет фотографија прекривена сателитским траговима.

Истраживачи тврде да сателитски трагови „несразмерно утичу на посматрања велике ваздушне масе“, која се користи за праћење астероида и комета близу Земље. Забрињавајуће је да би нагли пораст трагова ускоро могао довести до тога да истраживачи пропусте да уоче одређене астероиде и комете.

Према ауторима студије, тренутни бројеви нису довољно високи да би значајно утицали на претрагу, иако се ситуација брзо мења.

Недавно, извршни директор "Спејсикса" Илон Маск похвалио се да је 1.469 Старлинк сателита тренутно активно у ниској орбити. Хиљаде других сателита такође круже око Земље, а извештај у септембру наводи се број од скоро 8.000,