Руски авион се преполовио у ваздуху, погинуло седам чланова посаде: Нови снимци последњих тренутака лета (ВИДЕО)
Пет дана после трагедије руског војног транспортног авиона Антонов Ан-22 који се срушио 9. децембра у Ивановској области недалеко од Москве објављени су нови снимци.
Снимци приказују последње секунде кобног лета и веома експлицитно илуструју сву страхоту кроз која је посада прошла.
На снимцима за које се наводи да су аутентични али су софверски побољшани јасно се види да је дошло до лома конструкције гигантског авиона чија маса у полетању може прећи и 250 тона.
Како и зашто се то догодило одговор треба да да истрага несрече али према познаваоцима конструције ваздухоплова замор материјала или неоткривена (или нетретирана) корозија се намећу као потенцијални узроци.
Погинуло седам чланова посаде
Према досадашњим информацијама, авион је полетео након обављених техничких радова, а свих седам чланова посаде је погинуло.Авион је полетео са војног аеродрома на којем је обављен технички преглед и потом ушао у коридор који се често користи за пробне летове. Свих осам чланова посаде је погинуло у удесу
Антонов Ан-22, познат и под именом Антеј, први пут је полетео средином шездесетих година. Био је то први широкотрупни транспортни авион на свету и уједно највећи транспортни авион погоњен турбопелерским моторима који је икада ушао у оперативну службу. Конструкција Антеја и данас делује импресивно. Покрећу га четири турбопроп мотора НК-12МА са контраротирајућим елисама, међу најснажнијим турбопроп моторима икада произведеним, сваки снаге око 15.000 коњских снага. Захваљујући тој конфигурацији, Ан-22 је у своје време обезбеђивао перформансе које су премашивале могућности многих млађих транспортних авиона.
Направљен наменски за транспорт интерконтиненталиних балистичких пројектила у најврелијим годинама хладног рата, Ан-22 има простор за терет дужине око 33 метра и запремине довољне за превоз тенкова, оклопних возила, ракета и другог терета до укупне масе од око 80 тона, што га је чинило важним средством за стратешки транспорт.
У оперативној употреби остала је само неколицина примерака. Већина авиона произведена је седамдесетих година, а старост конструкције, ограничена доступност резервних делова и захтевни поступци одржавања озбиљно утичу на могућност њихове данашње експлоатације.
Србија Данас/Aero.rs