Ruski avion se prepolovio u vazduhu, poginulo sedam članova posade: Novi snimci poslednjih trenutaka leta (VIDEO)
Pet dana posle tragedije ruskog vojnog transportnog aviona Antonov An-22 koji se srušio 9. decembra u Ivanovskoj oblasti nedaleko od Moskve objavljeni su novi snimci.
Snimci prikazuju poslednje sekunde kobnog leta i veoma eksplicitno ilustruju svu strahotu kroz koja je posada prošla.
Na snimcima za koje se navodi da su autentični ali su sofverski poboljšani jasno se vidi da je došlo do loma konstrukcije gigantskog aviona čija masa u poletanju može preći i 250 tona.
Kako i zašto se to dogodilo odgovor treba da da istraga nesreče ali prema poznavaocima konstrucije vazduhoplova zamor materijala ili neotkrivena (ili netretirana) korozija se nameću kao potencijalni uzroci.
Poginulo sedam članova posade
Prema dosadašnjim informacijama, avion je poleteo nakon obavljenih tehničkih radova, a svih sedam članova posade je poginulo.Avion je poleteo sa vojnog aerodroma na kojem je obavljen tehnički pregled i potom ušao u koridor koji se često koristi za probne letove. Svih osam članova posade je poginulo u udesu
Antonov An-22, poznat i pod imenom Antej, prvi put je poleteo sredinom šezdesetih godina. Bio je to prvi širokotrupni transportni avion na svetu i ujedno najveći transportni avion pogonjen turbopelerskim motorima koji je ikada ušao u operativnu službu. Konstrukcija Anteja i danas deluje impresivno. Pokreću ga četiri turboprop motora NK-12MA sa kontrarotirajućim elisama, među najsnažnijim turboprop motorima ikada proizvedenim, svaki snage oko 15.000 konjskih snaga. Zahvaljujući toj konfiguraciji, An-22 je u svoje vreme obezbeđivao performanse koje su premašivale mogućnosti mnogih mlađih transportnih aviona.
Napravljen namenski za transport interkontinentalinih balističkih projektila u najvrelijim godinama hladnog rata, An-22 ima prostor za teret dužine oko 33 metra i zapremine dovoljne za prevoz tenkova, oklopnih vozila, raketa i drugog tereta do ukupne mase od oko 80 tona, što ga je činilo važnim sredstvom za strateški transport.
U operativnoj upotrebi ostala je samo nekolicina primeraka. Većina aviona proizvedena je sedamdesetih godina, a starost konstrukcije, ograničena dostupnost rezervnih delova i zahtevni postupci održavanja ozbiljno utiču na mogućnost njihove današnje eksploatacije.
Srbija Danas/Aero.rs