Директорка (29) изненадила правилима на послу: "Не тражим ЦВ, ЖЕЛИМ САМО ДВЕ СТВАРИ!"
Миленијалци и припадници генерације З данас чине више од половине светске радне снаге, а својим приступом све више мењају традиционалну корпоративну културу.
Флексибилно радно време, опуштен кодекс облачења и либералнија правила када је реч о годишњим одморима – само су део тог новог таласа.
Таква правила спроводи и 29-годишња Лиат Ахарон, оснивачица и извршна директорка маркетиншке агенције Социалиста Queen из Лос Анђелеса.
"Контроверзна" правила на послу
Ахарон је недавно на Инстаграму објавила видео у којем је представила правила рада у својој агенцији, која су према речима њених вршњака "контроверзна" у поређењу са традиционалним корпоративним окружењем.
Запослени могу да започну радни дан када желе – у 6, 8 или 10 ујутро – све док одраде осам сати. Раде хибридно, са обавезним доласцима у канцеларију понедељком, уторком и четвртком, осим када су ангажовани на снимањима.
Запослени имају право на око 10 дана годишњег одмора који се акумулирају током године, а подстичу се и на додатне неплаћене слободне дане за дужа путовања – под условом да то најаве унапред.
Забава као приоритет
"Волим да уживам у животу", рекла је Ахарон за ЦНБЦ Маке Ит па додала: "Мислим да би забава на послу увек требало да буде приоритет."
Инспирацију за оваква правила пронашла је у пословима које је радила у својим раним двадесетим – од ресторана до продаје телефона – као и кроз разговоре са пријатељима који јој често говоре колико су несрећни на послу.
"Не разумем зашто је то тако. Лако је створити забавно радно окружење ако запослиш праве људе", каже она.
Запошљавање без ЦВ-ја и дипломе
Када је реч о запошљавању, Ахарон не тражи диплому ни радну биографију.
"Кад сам први пут запошљавала, написала сам: 'Не занима ме ваш ЦВ.' Желим да знам само две ствари – да ли знате да монтирате видео и какав став имате", истиче.
Лично води разговоре са кандидатима и поставља им ситуациона питања о томе како би решавали конкретне задатке за клијенте, како би проценила њихову способност комуникације и доношења одлука.
Захвалност на провери
Иако води фирму у духу генерације З, Ахарон каже да кандидати и даље могу да се истакну традиционалним гестовима.
"Најбољи начин да оставите утисак јесте да пошаљете мејл захвалности након интервјуа. Ако то ураде три-четири дана касније – то ми нешто говори. Али ако то ураде истог дана или у року од сат времена – тада помислим: 'Ова особа ово стварно жели'", каже она.
Флексибилност, али са границама
Неки јој колеге замерају да је превише попустљива, али она то не види тако.
"Имам границе које нико из мог тима никада није прешао", тврди Ахарон, и додаје да нико никада није злоупотребио правила о слободним данима нити је флексибилност довела до пробијања рокова.
"Рекла сам им – ова правила су забавна све док неко не покаже да морају да се промене. Тако и живот треба да изгледа – дајеш људима прилику док не докажу супротно."
Флексибилни режим није изазвао ниједан проблем ни код клијената – међу којима су златара, агенција за селидбе и стоматолошка ординација.
"Верујем да канцеларија треба да буде сигурно место у којем се људи осећају пријатно, јер никад не знаш с чим се суочавају код куће", закључује Ахарон.
Србија Данас/Index