Direktorka (29) iznenadila pravilima na poslu: "Ne tražim CV, ŽELIM SAMO DVE STVARI!"
Milenijalci i pripadnici generacije Z danas čine više od polovine svetske radne snage, a svojim pristupom sve više menjaju tradicionalnu korporativnu kulturu.
Fleksibilno radno vreme, opušten kodeks oblačenja i liberalnija pravila kada je reč o godišnjim odmorima – samo su deo tog novog talasa.
Takva pravila sprovodi i 29-godišnja Liat Aharon, osnivačica i izvršna direktorka marketinške agencije Socialista Queen iz Los Anđelesa.
"Kontroverzna" pravila na poslu
Aharon je nedavno na Instagramu objavila video u kojem je predstavila pravila rada u svojoj agenciji, koja su prema rečima njenih vršnjaka "kontroverzna" u poređenju sa tradicionalnim korporativnim okruženjem.
Zaposleni mogu da započnu radni dan kada žele – u 6, 8 ili 10 ujutro – sve dok odrade osam sati. Rade hibridno, sa obaveznim dolascima u kancelariju ponedeljkom, utorkom i četvrtkom, osim kada su angažovani na snimanjima.
Zaposleni imaju pravo na oko 10 dana godišnjeg odmora koji se akumuliraju tokom godine, a podstiču se i na dodatne neplaćene slobodne dane za duža putovanja – pod uslovom da to najave unapred.
Zabava kao prioritet
"Volim da uživam u životu", rekla je Aharon za CNBC Make It pa dodala: "Mislim da bi zabava na poslu uvek trebalo da bude prioritet."
Inspiraciju za ovakva pravila pronašla je u poslovima koje je radila u svojim ranim dvadesetim – od restorana do prodaje telefona – kao i kroz razgovore sa prijateljima koji joj često govore koliko su nesrećni na poslu.
"Ne razumem zašto je to tako. Lako je stvoriti zabavno radno okruženje ako zaposliš prave ljude", kaže ona.
Zapošljavanje bez CV-ja i diplome
Kada je reč o zapošljavanju, Aharon ne traži diplomu ni radnu biografiju.
"Kad sam prvi put zapošljavala, napisala sam: 'Ne zanima me vaš CV.' Želim da znam samo dve stvari – da li znate da montirate video i kakav stav imate", ističe.
Lično vodi razgovore sa kandidatima i postavlja im situaciona pitanja o tome kako bi rešavali konkretne zadatke za klijente, kako bi procenila njihovu sposobnost komunikacije i donošenja odluka.
Zahvalnost na proveri
Iako vodi firmu u duhu generacije Z, Aharon kaže da kandidati i dalje mogu da se istaknu tradicionalnim gestovima.
"Najbolji način da ostavite utisak jeste da pošaljete mejl zahvalnosti nakon intervjua. Ako to urade tri-četiri dana kasnije – to mi nešto govori. Ali ako to urade istog dana ili u roku od sat vremena – tada pomislim: 'Ova osoba ovo stvarno želi'", kaže ona.
Fleksibilnost, ali sa granicama
Neki joj kolege zameraju da je previše popustljiva, ali ona to ne vidi tako.
"Imam granice koje niko iz mog tima nikada nije prešao", tvrdi Aharon, i dodaje da niko nikada nije zloupotrebio pravila o slobodnim danima niti je fleksibilnost dovela do probijanja rokova.
"Rekla sam im – ova pravila su zabavna sve dok neko ne pokaže da moraju da se promene. Tako i život treba da izgleda – daješ ljudima priliku dok ne dokažu suprotno."
Fleksibilni režim nije izazvao nijedan problem ni kod klijenata – među kojima su zlatara, agencija za selidbe i stomatološka ordinacija.
"Verujem da kancelarija treba da bude sigurno mesto u kojem se ljudi osećaju prijatno, jer nikad ne znaš s čim se suočavaju kod kuće", zaključuje Aharon.
Srbija Danas/Index