ГЕНЕТИЧАРИ ВРАЋАЈУ ДАВНО ИЗУМРЛУ ВРСТУ У ЖИВОТ: Ово невероватно биће поново ће ходати планетом! (ФОТО)

20.03.2022. 18:39
Србија Данас/Спутњик
Додо / Извор: Shutterstock

Погледајте о каквој животињи је реч

Недавно откриће "фантастичног примерка" ДНК птице додо био је последњи траг потребан да се комплетира геном изумрле врсте, изјавио је тим биолошких истраживача са Универзитета у Калифорнији. Истраживање показује да су научници корак ближе могућности да врате додоа, који је нестао пре више од три века.

ДА ЛИ ЕВРОПИ ПРЕТИ НОВИ РАТ? Улазак Финске у НАТО носи ОЗБИЉАН РИЗИК

ВЕЛИКА ТРЕГЕДИЈА, ИМА МРТВИХ И НЕСТАЛИХ! Сударили се брод и трајект код главног града Бангладеша

ОПАСНА ПРАШИНА СЕ ДИГЛА НА МЕСЕЦУ И МАРСУ: Руски физичари дошли до запањујућег открића - зашто се она тамо таложи

Професорка екологије и еволуционе биологије на Универзитету Санта Круз Бет Шапиро, током вебинара одржаном за Британски краљевску академију, рекла да ће њена група објавити пуну генетску секвенцу у Природњачком музеју Данске.

- Да, геном додоа је у потпуности секвенциониран, ми смо га секвенцирали. Још није објављено, али постоји и тренутно радимо на томе - рекла је она.

Птицу која не лети, високу скоро један метар, први су у модерној историји забележили холандски морнари на острву Маурицијус 1598. Већ до касног 17. века тамо се није могао наћи ни траг додоа - претпоставља се да су га збрисале инвазивне врсте, укључујући псе, мачке и људе. У еволуционој истраживачкој заједници било је неслагања о потенцијалу да се реконструишу друге праисторијске врсте, као што је вунасти мамут који је изумро пре око 4.000 година.

Додо / Извор: Shutterstock

Научници су били скептични према плану откако је његов комплетан геном секвенциран 2015. Исте године, књига Бет Шапиро "Како клонирати мамута" открила је своје планове за оживљавње додоа:

- Више од било које друге врсте додо је међународни симбол изумирања које су изазвали људи - написала је она.

- Враћање додоа представља велике изазове. Сисари су једноставнији - рекла је она, и то је омогућено клонирањем.

- То је исти приступ који је коришћен за стварање овце Доли. Али не знамо како то да урадимо са птицама због замршености њихових репродуктивних путева. Дакле, мора постојати други приступ за птице - објаснила је.

Предложено је да се уреди ДНК блиског рођака птице додо, никобарског голуба, како би се укључио у ДНК додоа, иако то у том случају то не би потпуно био додо.

Додо / Извор: Shutterstock

А од свих животиња које треба позвати да се врате у постојање, постоји јак разлог за додоа јер постоји одговарајуће тропско станиште за њега данас. Осим тога, прилично је безопасно.

- Додо је популарна птица и то је једна од оних коју можете да вратите - рекао је генетичар са Универзитета Харвард Џорџ Черч у изјави.

- Ако вратите Тирекса у живот, можда то не би била популарна ствар јер би изазвала нереде и изазвала пустош - закључио је он.