clear sky
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

GENETIČARI VRAĆAJU DAVNO IZUMRLU VRSTU U ŽIVOT: Ovo neverovatno biće ponovo će hodati planetom! (FOTO)

20.03.2022. 18:39
Piše:
Srbija Danas/Sputnjik
Dodo / Izvor: Shutterstock

Pogledajte o kakvoj životinji je reč

Nedavno otkriće "fantastičnog primerka" DNK ptice dodo bio je poslednji trag potreban da se kompletira genom izumrle vrste, izjavio je tim bioloških istraživača sa Univerziteta u Kaliforniji. Istraživanje pokazuje da su naučnici korak bliže mogućnosti da vrate dodoa, koji je nestao pre više od tri veka.

DA LI EVROPI PRETI NOVI RAT? Ulazak Finske u NATO nosi OZBILJAN RIZIK

VELIKA TREGEDIJA, IMA MRTVIH I NESTALIH! Sudarili se brod i trajekt kod glavnog grada Bangladeša

OPASNA PRAŠINA SE DIGLA NA MESECU I MARSU: Ruski fizičari došli do zapanjujućeg otkrića - zašto se ona tamo taloži

Profesorka ekologije i evolucione biologije na Univerzitetu Santa Kruz Bet Šapiro, tokom vebinara održanom za Britanski kraljevsku akademiju, rekla da će njena grupa objaviti punu genetsku sekvencu u Prirodnjačkom muzeju Danske.

- Da, genom dodoa je u potpunosti sekvencioniran, mi smo ga sekvencirali. Još nije objavljeno, ali postoji i trenutno radimo na tome - rekla je ona.

Pticu koja ne leti, visoku skoro jedan metar, prvi su u modernoj istoriji zabeležili holandski mornari na ostrvu Mauricijus 1598. Već do kasnog 17. veka tamo se nije mogao naći ni trag dodoa - pretpostavlja se da su ga zbrisale invazivne vrste, uključujući pse, mačke i ljude. U evolucionoj istraživačkoj zajednici bilo je neslaganja o potencijalu da se rekonstruišu druge praistorijske vrste, kao što je vunasti mamut koji je izumro pre oko 4.000 godina.

Dodo / Izvor: Shutterstock

Naučnici su bili skeptični prema planu otkako je njegov kompletan genom sekvenciran 2015. Iste godine, knjiga Bet Šapiro "Kako klonirati mamuta" otkrila je svoje planove za oživljavnje dodoa:

- Više od bilo koje druge vrste dodo je međunarodni simbol izumiranja koje su izazvali ljudi - napisala je ona.

- Vraćanje dodoa predstavlja velike izazove. Sisari su jednostavniji - rekla je ona, i to je omogućeno kloniranjem.

- To je isti pristup koji je korišćen za stvaranje ovce Doli. Ali ne znamo kako to da uradimo sa pticama zbog zamršenosti njihovih reproduktivnih puteva. Dakle, mora postojati drugi pristup za ptice - objasnila je.

Predloženo je da se uredi DNK bliskog rođaka ptice dodo, nikobarskog goluba, kako bi se uključio u DNK dodoa, iako to u tom slučaju to ne bi potpuno bio dodo.

Dodo / Izvor: Shutterstock

A od svih životinja koje treba pozvati da se vrate u postojanje, postoji jak razlog za dodoa jer postoji odgovarajuće tropsko stanište za njega danas. Osim toga, prilično je bezopasno.

- Dodo je popularna ptica i to je jedna od onih koju možete da vratite - rekao je genetičar sa Univerziteta Harvard Džordž Čerč u izjavi.

- Ako vratite Tireksa u život, možda to ne bi bila popularna stvar jer bi izazvala nerede i izazvala pustoš - zaključio je on.