Индија не одустаје од руске нафте: Трампове претње нису уродиле плодом
Индија и даље интензивно купује руску нафту, а њене рафинерије су готово пуне капацитета.
Преговори о велепродајној куповини сирове нафте у септембру су у току, упркос притисцима Сједињених Америчких Држава и претњама секундарним санкцијама.
Председник САД Доналд Трамп је јавно захтевао од Индије да прекине увоз руске нафте, претећи увођењем царина и додатних санкција. Међутим, стручњаци оцењују да је Русија тренутно највећи снабдевач Индије и да прекид уговора није могућ преко ноћи.
Званичници у Њу Делхију демантују наводе западних медија да су индијске рафинерије обуставиле куповину руске сирове нафте. Како наводе, одлуке о набавци зависе од цене, логистике и економских фактора, а уговори су дугорочни и не могу се брзо раскинути.
Према информацијама из индијских извора, влада није издала инструкције компанијама да смање увоз руске нафте. Индијске нафтне компаније, попут Индиан Оил Цорп, Бхарат Петролеум и Хиндустан Петролеум, настављају да се придржавају препорученог ценовног плафона од 60 долара по барелу, који је поставила америчка администрација.
Последњих дана, индијске рафинерије купиле су веће количине руске нафте по сниженим ценама, због чега су капацитети скоро попуњени. Ово је имало стабилизујући ефекат на глобално енергетско тржиште – без индијских куповина, цене нафте могле су би додатно порасти и подстаћи инфлаторни притисак.
Аналитичари сматрају да Индија наставља куповину руске нафте и кроз посреднике, са дневним количинама које могу достићи и до два милиона барела. Евентуално одустајање од руске сировине зависи од повећања производње код главних извозника на Блиском истоку, што тренутно није извесно.
Заменик директора Института за националну енергетику, Александар Фролов, истиче да Русија тренутно обезбеђује око 35% укупног увоза нафте у Индију, док су количине из Саудијске Арабије и Ирака знатно мање. Прекид увоза руске сировине довео би до сложених логистичких промена и потенцијалног раста цена, пише Информер.
Недавне паузе у испорукама повезане су и са санкцијама које су утицале на танкерски транспорт, али решења за заобилажење секундарних санкција су у припреми.