АСТРОНОМИ ИЗГУБИЛИ ИЗ ВИДА ОГРОМНУ ЦРНУ РУПУ: Завладала забринутост, научници можда знају о чему је реч

18.12.2020. 16:27
Србија Данас/РИА Новости
Crna rupa
Црна рупа / Извор: Профимедиа

Налазила се у галаксији Абел 2261

Астрономи су из вида изгубили супермасивну црну рупу која се налазила у галаксији Абел 2261.

ОРЛ специјалиста открива: Ако дуго НОСИТЕ МАСКУ, ово морате да знате!

"ШПИЈУНСКА" АФЕРА НАДОМАК СРБИЈЕ: Земља у комшилуку протерала руског дипломату

ФРАНЦУСКИ СТРУЧЊАЦИ ОБЕЛОДАНИЛИ: Познато какву ће клиничку слику имати Макрон, председник под будним оком лекара

Научници нису могли да пронађу трагове постојања овог  свемирског објекта.

Нестанак једне од највећих супермасивних црних рупа у свемиру покренуо је питања у научном свету, јер нема доказа о било каквој активности у истраживаном подручју.

Абел 2261 је кластер галаксија, гравитационо повезан систем галаксија, једна од највећих структура у свемиру.

Crna rupa
Црна рупа / Извор: Профимедиа

У средишту Абела 2261 налази се његова најсјајнија галаксија, А2261-БЦГ, са највећим забележеним галактичким језгром, ширине око 10.000 светлосних година.

На основу масе галаксије, закључак је да би  требало да постоји црна рупа са масом језгра од најмање три до 100 милијарди соларних маса.

Поређења ради, супермасивна црна рупа Млечног пута износи само четири милиона соларних маса.

Сада тим астронома предвођених Кајаном Гулткином са Универзитета у Мичигену тестира хипотезу по којој је црна рупа ишчезла из А2261-БЦГ.

Ова идеја је у складу са теоријском логиком постојања гравитационо везаног система галаксија, који се, у складу са савременом астрономијом гравитационих таласа, може спојити са другим галаксијама.

У овом случају, супермасивне црне рупе у средишту ових галаксија које се спајају такође се спајају, спирално крећући се једна према другој да би постале једна велика црна рупа.

Astronaut
Астронаут / Извор: Профимедиа/илустрација

Када се супермасивне црне рупе споје, настају гравитациони таласи који пулсирају у простору-времену. И теоретски, повратак би могао да баци комбиновану црну рупу у супротном смеру од гравитационих таласа.

Да би пронашли трагове црне рупе, научници су покушали да утврде ниво њене активности. Испоставило се да је последња активност објекта забележена пре око 48 милиона година.

Астрономи су такође обратили пажњу на карактеристике А2261-БЦГ и открили да се густина врућег гаса смањује како се приближава центру, а најконцентрисанија густина гаса није у средини језгра, већ око њега.

Зрачење из црне рупе можете приметити само "када се храни". Према томе, одсуство зрачења не значи одсуство самог небеског објекта у центру А2261-БЦГ.

Међутим, или је црна рупа тренутно неактивна, или је њена активност прениска да би је могли открити савремени телескопи.