НОВО ВЕЛИКО ОТКРИЋЕ: Ровер НАСА пронашао важан кратер на Марсу и у њему доказ о ванземаљском животу

13.07.2023. 07:16
Србија Данас
Rover na Marsu
Ровер на Марсу / Извор: Shutterstock

Научници не крију одушевљење

Научници кажу да биотичко порекло - изведено из живих организама - није одбачено као објашњење за ванземаљски живот примећен у кратеру Језеро на Марсу.

МОНСТРУОЗНО УБИСТВО ОЦА ДВОЈЕ ДЕЦЕ: Дечко девојке са којом је спавао га УНАКАЗИО, користио и СОНУ КИСЕЛИНУ! (ФОТО)

НАПАД НОЖЕМ НА ПРЕСТИЖНОЈ АКАДЕМИЈИ! Ученик (15) избо наставника у школском ходнику! (ВИДЕО)

НЕВЕРОВАТАН СНИМАК ЗАПАЛИО ИНТЕРНЕТ: Погледајте шта ова девојка ради у крану на градилишту, камера све снимила (ВИДЕО)

Потенцијални ванземаљски живот откривен је у кратеру на Марсу - а за то би могли бити одговорни људи и животиње, кажу научници. Насин ровер Персеверанце пронашао је разноврсну органску материју у кратеру Језеро, за коју стручњаци кажу да сугерише сложенији систем него што се раније мислило да је можда постојао у прошлости.

Mars
Марс / Извор: Shutterstock

Бројна различита објашњења за порекло органске материје на Црвеној планети укључују интеракције воде и стена и биотичко порекло - изведено из живих организама.

Научници разматрају и депозите међупланетарне прашине или метеора. Према студији, разумевање више о органској материји Марса могло би да расветли доступност извора угљеника, са импликацијама потраге за потенцијалним знацима живота.

Инструмент за скенирање животних окружења са Раманом и луминесценцијом за органске хемикалије (Схерлоц) на роверу је први алат који омогућава фино мапирање и анализу органских молекула и минерала на Марсу.

Персеверанце је слетео у кратер Језеро, место древног басена језера са високим потенцијалом за живот у прошлости, у фебруару 2021.

Од тада научници истражују геолошки састав дна кратера користећи скуп алата на роверу који може да слика и анализира стене. Сунанда Шарма, Рајан Ропел и њихове колеге анализирали су запажања из две формације на дну кратера Језеро.

Сигнали органских молекула детектовани су на свих 10 циљева које је Шерлок приметио на дну кратера Језеро, концентрисаних у формацији Мааз, више него у формацији Сеитах. Подаци су показали разноврсну повезаност минерала и просторну дистрибуцију која може бити јединствена за сваку формацију.

Истраживачи сугеришу да разноликост међу овим запажањима може пружити увид у различите начине на које је органска материја могла настати: потенцијално таложењем водом или у комбинацији са вулканским материјалима.

Пишући у часопису Натуре, аутори су рекли: "Наши налази сугеришу да може постојати разноликост ароматичних молекула који преовладавају на површини Марса, а ови материјали опстају упркос изложености површинским условима."

Mars
Марс / Извор: Shutterstock

- Ови потенцијални органски молекули се углавном налазе у минералима повезаним са воденим процесима, што указује да су ови процеси можда имали кључну улогу у органској синтези, транспорту или очувању - кажу научници, а преноси Mirror.