ОВО је 7 геолошких појава које научници НЕ МОГУ да објасне

13.01.2020. 11:54
Србија Данас/Телеграф
Roze jezero
Розе језеро / Извор: Профимедиа

Научници вековима објашњавају разлоге њиховог настанка, али поједине креације природе остале су вечита мистерија.

Панета Земља обилује невероватним геолошким структурама попут кристалних пећина, кањона и прелепих вулкана.

Ово је седам појава које научнике остављају без објашњења:

САМО У TRAVELLAND-U: ФИРСТ МИНУТЕ ПОНУДЕ ЗА ЛЕТОВАЊЕ У ТУРСКОЈ И ЕГИПТУ!

Затворила се у кућу и пресудила себи: Лепа Клои (19) се УБИЛА због лајкова на ДРУШТВЕНИМ МРЕЖАМА

АЛАРМАНТНО ЗАГАЂЕЊЕ: ЗАБРАЊЕНО КРЕТАЊЕ ДИЗЕЛАША и са "еуро 5" мотором!

Око Сахаре - Мауританија

Простире се у виду концентричних кругова, а највећи има пречник од око 28 километара. Геолози су у почетку тврдили да је настало услед удара астероида, али међу круговима нема истопљеног камена који би поткрепио ову теорију. Изостају и докази који би потврдили теорију о вулкану. Заљубљеници у митове кажу да су то остаци давно потонулог острва Атлантиде.

Научници савременог доба наводе да је Око Сахаре настало ерозијом земљане куполе. Процес је почео пре око 100 милиона година распадањем суперконтинента Пангее. Древне стене које су настале на дубини од око 200 километара потврђују теорију, али истраживања још увек трају.

Језеро Хилијер - Аустралија

Мало језеро високог салинитета налази се на острву поред Западне Аустралије. Његова ружичаста боја учинила га је јединственим у свету. Британски истраживач Метју Флиндерс први је забележио случај језера Хилијер. Анализирао је узорак воде, али није могао да објасни шта ствара његову невероватну боју. Туристи га могу посетити само хеликоптером, мада се зна да вода није опасна по здравље.

Научници сумњају да је вода ружичасте боје због присуства алге Dunaliella салина или ружичасте бактерије Салинибацтер рубер. За разлику од других примера ружичастих језера на свету (језеро Ретба у Сенегалу), розе нијанса у случају Хилијера не варира у зависности од температуре или сунчевих зрака.

Расцеп у Великом кањону - САД

Огромни јаз у времену видљив је на Великом кањону у Аризони. Геолози који проучавају аномалију приметили су доста камења и фосила од пре 540 милиона година. Одмах испод њих налази се слој стена који је настао пре милијарду година. Где је нестао слој земље који је настао између та два периода велика је непознаница.

Теорија која тврди да је Земља некада била залеђена кугла даје одговор на питање. Огромни слојеви плоча настали у поменутом периоду, завршили су у океану под налетом глечера. Ипак, њихово порекло заувек ће остати под велом мистерије.

Лук Настапока - Канада

У југоситочном делу залива Хадсон налази се готово савршен лук. Најпре се мислило да је настао услед удара астероида. Међутим, у близини лука није пронађен нити један доказ да се то догодило.

Најприхватљивија теорија каже да је лук настао када је један слој стена потиснуо други. То не објашњава његов правилни облик, тако да је лук Настапока и даље под сталним надзором научника.

Хумке у области Мима - САД

Једнолични таласи у травњацима налазе се близу Олимпије, савезна држава Вашингтон. Када их је 1841. године открио амерички научник Чарлс Вилкс, мислио је да је реч о гробницама. Почео је да копа и убрзо схватио да је свака хумка испуњена шљунком. Сличне формације протежу се од Калифорније до Колорада и деценијама збуњују научнике.

Поједини научници кажу да су хумке настале пре 30.000 година. Ова тврдња у сукобу је са теоријом која каже да су први људи живели на територији САД много касније. Нагађања о утицају ветрова и поплава брзо су одбачена. Најновија теорија окривљује кртице за постојање хумки, али мало ко од научника верује у њу.

Чаробни кругови - Пустиња Намибија

У непосредној близини Намибије налазе се црвени кругови голе земље обрасле травом. Ако их погледате из птичје перспективе, схватићете да се мрље бескрајно протежу дуж пустиње. Народна веровања кажу да се ради о стопама богова, али су научници потражили објашњење засновано на доказима, пише Ментал Floss.

Поједини природњаци тврде да су рупе настале услед напора биљака да дођу до воде и хранљивих материја из земље. Биљке које су успеле да оформе доминантан систем корена су опстале. Оне које су осуђене на умирање оставле су парче земље у средини.

Године 2017. у часопису "Натуре" појавила се обећавајућа теорија. Ископавањем су откривена гнезда термита, што имплицира да су инсекти појели вегетацију изнад гнезда. Пустињске биљке могле су да се развијају само око гнезда. И поред напора да се објасни њихово постојање, наука још увек тражи коначан одговор.

Кратери у Сибиру

Пилот хеликоптера који је 2014. године летео изнад полуострва Јамал приметио је огромну рупу у залеђеној земљи, на самом улазу у Карско море. Научници су пожурили са анализом кратера пречника од око 30 метара и утврде његово порекло. Удар метеора, екплозија гаса и долазак ванземаљаца биле су неке од теорија њиховог настанка.

Испитивање ваздуха на дну кратера открило је врло висок ниво метана који указује на експлозију. Њу су изазвала топла лета која су пореметила услове вечитог снега и леда. Поједини геолози тврде да није било експлозије, већ је кратер настао под утицајем урушавања залеђеног земљишта. Од тада је откривено још неколико кратера, али званичног објашњења нема.

КРАЉЕВСКА ПАЛАТА У СТРАХУ! Меган и Хари спремни да СВЕ ИСПРИЧАЈУ НОВИНАРИМА