СЕНЗАЦИОНАЛНО ОТКРИЋЕ У АУСТРАЛИЈИ: Пронађене кости "демонског пилета", за њега би ној био МАЛА МАЦА (ФОТО)

09.10.2022. 21:08
kosti
кости / Извор: Профимедиа

Огромно створење које је ходало нашом планетом

Кости пара ногу које би могле да припадају највећој птици у историји наше планете откривене су на локалитету у централној Аустралији. Научници се надају да ће открити друге делове тела и саставити комплетнију слику како буду откопавали даље.

ТРАГЕДИЈА У ПОЉСКОЈ, УНИШТЕН ПОНОС ГДАЊСКА: Преврнуо се познати брод, има мртвих! (ВИДЕО)

"ОВО ЈЕ БЕСМИСЛЕНО НАСИЉЕ" Избила туча у бару, а онда дошло до пуцњаве, има мртвих и рањених! Ужас на Флориди

НОВИ ШЕФ ДРЖАВЕ ВАН ДЕР БЕЛЕН ПОРУЧИО: Бићу председник свих грађана Аустрије

Стиртонова громовита птица (дроморнис стиртони) је по речима палеонтолога "есктремни еволутивни експеримент" и нека врста скрпљеног пачверка различитих анатомских особина.

Њен преувеличани кљун "искаче" из релативно мале лобање, која се налази на висини од три метра од тла, а све заједно тежи око пола тоне.

Да све буде још апсурдније, ови осам милиона година стари џинови су заправо рођаци модерних кокошака и патака. Иако је несумњиво да су ова "демонска пилад" тешка категорија у свету птица, прецизно мерење њихове величине од хрпе костију је лакше рећи него учинити.

Први пут су остаци ове масивне нелетачице пронађени на артикулисан начин, у положају у ком су биле док су биле део живе птице.

- То значи да је леш био читав када је затрпан. Пронашли смо само ноге јер смо до те дубине дошли. Врло вероватно да ћемо већи део костура, ако не и цео, тек открити - каже палеонтолог Адам Јетс.

Фосилизоване кости откривене су у резервату Алкута, познатом локалитету око 190 километара североисточно од Алис Спрингса, у којем је највећа концентрација остатака копнених кичмењака у читавој Аустралији.