(УЗНЕМИРУЈУЋИ СНИМАК) Катастрофална несрећа: Након низа инцидената хеликоптер пао на кућу и запалио се, погинуло пет особа
Хеликоптер Камов Ка-226 срушио се у петак у селу Ачи-Су у Дагестану, недалеко од обале Каспијског мора, при чему је погинуло пет особа, а две су повређене.
У летелици су се налазили руководиоци Кизљарског електромеханичког завода, укључујући заменика генералног директора за грађевину и транспортно обезбеђење Ачала Магомедова и главног електроинжењера Сергеја Суслова.
Летач-механичар Пјотр Суров подлегао је повредама у болници.
Хеликоптер регистарске ознаке РА-19307, у власништву фабрике, први пут је полетео 2011. године. Укупно је било седам особа у летилици.
Видео снимци објављени на друштвеним мрежама приказују последње тренутке лета: реп хеликоптера ударио је о тло током покушаја слетања за које се наводи да је било "принудно": Оно што се примећује је да је и вертикаклна и хоризонтална брзина била превелика за уобичајено слетање.
Упозорење: Снимак може бити узнемирујући
Долази до лома репхих греда које су се скоро сасвим одвојиле од остатка хеликоптера и репни део остаје да виси испод трупа. Због тога што Ка-226 нема репни ротор већ коаксијалне роторе, не долази одмах до обртања око сопствене осе.
Посада је потом покушала принудно слетање на водену површину, на тренутак се чини да ће им то и успети, али је хеликоптер поново узлетео пре него што је изгубио управљивост и срушио се на ненастањену кућу. По удару је избио пожар површине око 80 квадратних метара, који је потпуно уништио објекат.
Узрок несреће још није званично потврђен, док је руска авио-агенција Росавијација класификовала пад као катастрофу и најавила учешће у званичној истрази.
Украјински извори скрећи пажњу да је КЕМЗ је под америчким санкцијама због учешћа у рату Русије против Украјине. Фабрика развија и производи системе за земаљску контролу, дијагностику и другу опрему, првенствено за авионе Сухои и МиГ.
Камов Ка-226 (НАТО ознака Хоодлум) је лаки вишенаменски хеликоптер са два мотора, способан да превезе до седам путника или терета. Његова кључна карактеристика је коаксијална ротор-схема, типична за Камов хеликоптере, која елиминише потребу за репним ротором и омогућава изузетну стабилност и управљивост, посебно у ограниченим просторима и при јаким ветровима. Максимална брзина хеликоптера износи око 210 км/х, домет лета је до 600 км, док максимални корисни терет достиже приближно 1.200 кг.
Модуларна конструкција омогућава брзу замену модула за превоз путника, медицинску евакуацију или транспорт терета, што хеликоптер чини изузетно флексибилним за војну и цивилну употребу.
Ка-226 употребљавају руска војска, спасилачке службе и цивилни корисници. Његова компактна величина, управљивост и способност рада у тешко приступачним областима чине га погодним за логистичке операције, хитне интервенције и специјализоване задатке.
Србија Данас/Аеро