"Живели за демократију" Један немачки град смислио како да мотивише гласаче да изађу на изборе: Цака је у БЕСПЛАТНОМ ПИВУ
Како довући невољне бираче на биралишта? Један немачки град мисли да има одговор: "Дајте им бесплатно пиво".
У настојању да се боре против ниске излазности бирача у Дуизбургу, граду од око пола милиона људи у насељеној долини Рур у западној Немачкој, званичници су се удружили са организаторима локалног карневалског фестивала како би частили гласаче који раније предају своје гласачке листиће.
Уочи избора 23. фебруара, они користе неконвенционалну кампању за подизање свести међу деловима бирачког тела који се обично не појављују на биралиштима.
"Шта заиста изазива осећај код људи? Локално пиво, Кониг Пилсенер, спрема се овде у Дуизбургу од 1858. године и заиста је више повезано са овим градом од било ког другог бренда", рекао је Мартин Мурак, градски директор, за Политицо.
"Заиста морате да радите ствари о којима се расправља веома широко и веома контроверзно", додао је.
Постоје правила, наравно - свако ко жели да попије пиво "на рачун куће" мора да гласа између 10 и 14 часова. 15. фебруара, у суботу недељу дана пре дана избора.
Када напусте гласачко место, биће им понуђено пиће по избору - пилснер са или без алкохола, или безалкохолно пиће - као и грицкалице и храна.
"Живели за демократију"
Окрећући се пилснеру - хмељном, бистром лагеру популарном широм земље - Дуисбург користи дубоку љубав Немаца према пиву.
Немци су 2023. године пили у просеку 88 литара пива. Иако је та количина благо опала последњих година, и даље је већа него у свим осим две друге земље Европске уније: Чешкој и Аустрији.
У градској изборној администрацији тражили су нове начине да дођу до бирача који не читају традиционалне медије или не обраћају велику пажњу на информативне кампање града.
За сада, изгледа да има жељени ефекат о чему сведочи и то да су деца градског директора видела објаву о овој вести.
"Моји дечаци имају 15 и 17 година и рекли су: 'Tata, ти си на ТикТоку!' Цела ствар је заиста велику пажњу привукла", рекао је Мурак.
Једном акција проглашена неуспелом
Око 68 одсто градских бирача са правом гласа изашло је на последњим савезним изборима 2021. године – отприлике 8,5 одсто ниже од националног просека. А једна изборна јединица у Дуизбургу имала је најнижу излазност у земљи, само 63 одсто.
Град је већ једном покушао да намами бираче на биралишта пивом, са разочаравајућим резултатима. Уочи прошлогодишњих избора за Европски парламент, понудио је безалкохолно пиво бирачима који су раније предали своје гласачке листиће - само да би се то одазвало врло мало људи. Иако су политичке странке дуго засипале присталице пивом у предизборној кампањи, чинило се да је покушај 2024. године први пут да је велики немачки град понудио такву погодност бирачима.
"Не очекујем бесплатно пиво из града. Очекујем да нешто постигну", рекао је један грађанин.
Град не зна колико ће се људи заиста појавити 15. фебруара. Марак је рекао да би сматрао успехом ако привуче 100 или 150 људи – али се нада да ће пажња коју добија и преклапање са карневалом изазвати више интересовања него претходне године.
"Ако дође до велике журбе, бићемо спремни. Тренутно имамо два бирачка места у згради, али можемо да их проширимо. Пића неће недостајати", рекао је Мурак.