Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Професор ФТН о радовима на Шодрошу: КО БИ СЕ УОПШТЕ УСУДИО ДА ГРАДИ, ДОК СЕ СВЕ НЕ ПРОВЕРИ

23.10.2022. 11:50
Пише:
Србија Данас
Izgradnja novog mosta u Novom Sadu
Изградња новог моста у Новом Саду / Извор: Shutterstock

Вук Богдановић, професор Департмана за саобраћај ФТН у Новом Саду, један од аутора "Смарт плана", документа о изградњи великих инстраструктурних пројеката одговара И детаљно појашњава зашто четври мост у Српској Атини треба да буде изграђен на месту где је по пројекту предвиђен.

Појашњава да је рађена физибилити студија и да се нико не усуђеје да уђе у подухват изградње моста док све не провери.

ЧИЊЕНИЦЕ О ШОДРОШУ: Републичка грађевинска инспекција извршила ванредни надзор у погледу извођења радова - ОВДЕ МОЖЕТЕ ВИДЕТИ СВА ДОКУМЕНТА

ЧИЊЕНИЦЕ О ШОДРОШУ: Републичка грађевинска инспекција извршила ванредни надзор у погледу извођења радова - ОВДЕ МОЖЕТЕ ВИДЕТИ СВА ДОКУМЕНТА

Градски одбор СПС-а подржао инфраструктурни развој града: "Ја сам Новосађанин - ЈА ЖЕЛИМ МОСТ!"

Градски одбор СПС-а подржао инфраструктурни развој града: "Ја сам Новосађанин - ЈА ЖЕЛИМ МОСТ!"

ВУЧИЋ О ПРОТЕСТИМА У НОВОМ САДУ: Не смемо да имамо мост зато што унук Јеврема Брковића решио да прави глупости сваког дана

ВУЧИЋ О ПРОТЕСТИМА У НОВОМ САДУ: Не смемо да имамо мост зато што унук Јеврема Брковића решио да прави глупости сваког дана

Он је у разговору за НС уживо рекао да га политика не занима и да говори искључиво са аспекта струке.

- Чињеница је да постоји потреба за изградњом моста у продужеку Булевара Европе, као и да је историја планирања изградње тог моста прилично дуга.

ПОСЛЕДЊА СТУДИЈА НОСТРАМ РАЂЕНА 2009.ГОДИНЕ

- Из документације коју сам имао прилике да видим, он је још од 1950. године унет у све саобраћајне студије које су рађене на територији Новог Сада. Имамо доста дугу историју израде тих саобраћајних студија, и оне су све истицале да је потребно изградити тај мост.

- Последња студија, која је рађена на ту тему је НОСТРАМ (новосадски транспортни модел) који је направљен 2009. године. Све те студије су утицале на то да почне изградња моста у продужетку Булевара Европе и спајање насеља Телеп и Лимин са аутопутем.

- Следећа етапа изградње тог Булевара је повезивање са мостом који би требало да буде део саобраћајних токова на десној обали Дунава преузме са Моста Слободе који је преоптерећен.

- У неком будућем периоду  могу се очекивати још већи проблеми  и гужве, јер степен моторизације у Новом Саду значајно расте, али још није достигао онај ниво који имају неки градови у окружењу, попут Загреба или Љубљане, где има преко 500 возила на 1.000 становника. У Новом Саду је то око 400, наводи професор.

МОСТ ПРОЈЕКТОВАН И ЗА БИЦИКЛИСТИЧКУ И ПЕШАЧКУ СТАЗУ

На констатацију да је управо, наводећи ове аргумете везане за саобраћајну гужву, већим делом и одговорио на питање које би то бенефите становници Новог Сада имали од изградње четвртог моста, професор Богдановић одговара:

- Тако је, велики део акивности је раније био сконцентрисан у централним деловима града, па је саобраћајна гужва тамо и била највећа. Сада се центар тих акивности помера више ка западу и сада су делови уличне пређе више оптерећени на западној страну града више оптерећени него Булевар Михајла Пупина и централни делови града.

- Прво место одакле можете да пређете са леве на десну обалу је преко Моста Слободе. Бенефити би били управо то да се значајно скрати време путовања тих људи који са десне прелазе на леву обалу Дунава И обрнуто, а чим имате краће заражавањена критичним тачкама, онда то значи И мања емисија издувних гасова, што ние занемарљиво.

- За тај мост је рађена физибилити студија којом је потврђено да је он потребан. Нико се не упушта у такву инвестицију док се све не провери. Овај нови мост је пројектовн са бициклистичким и пешачким стазама. Тренутно немамо добру бициклистичку везу између леве и десне обале Дунава. Имамо једино две облежене бициклистичке траке преко моста Варадинског, док их на Мосту Слободе нема, навео је professor Богдановић.

Izgradnja četvrtog mosta u Novom Sadu
Изградња четвртог моста у Новом Саду / Извор: Фото: Screenshot msgi.gov.rs

ГРАДИЋ ИСПОД ПЕТРОВАРАДИНСКЕ ТВРЂАВЕ ПОСТАО БИ ГРАД МУЗЕЈ

Он је подсетио на данашњу идеју саобраћајне струке да се у будућем периоду Мост Варадинска дуга остави за пешаке и бициклисте и евентуално за јавни превоз.

- Тиме би градић испод Петроварадинске тврђаве постао град-музеј. То је најлепши мали градић у Европи кроз који сада прилази 10.000 возила дневно, а сада би у овом тренутни било потпуно немогуће затворити Варадински мост, јер би та возила морала неких путем ићи са леве на десну обалу. Изградњом четвртог моста то би било могуће. То би такође био бенефит – оцена је професора Богдановића и подвукао да нико из струке није рекао да нови мост није потребан.

Inspekcija vanredno obišla radove na Šodrošu
Инспекција ванредно обишла радове на Шодрошу / Извор: Фото: Youtube printscreen/Radio-televizija Војводине

НИКО НОРМАЛАН НЕ БИ СРУШИО ШЛЕПЕРЕ У ГРАД

Нагласио је да нико није планирао да новим мостом треба да пролазе теретна возила, јер се прави мост у продужетку Фрушкогорског коридора.

- Она возила која иду ка Новом Садом иду Жежељевим мостом, а они који транзитирају даље имаће нови мост и Фрушкогорски коридор и њима ће као и на Мосту Слободе бити забрањено да улазе у град, јер ко би норлмалан пустио шлепере у центар града.
Професор Богановић ће осим што је редован професор Департмана за саобраћај ФТН Универзитета у Новом Саду, руководилац И учесник у изради већег броја научних И стручних радова. Такође је руководилац израде Смарт студије за Град Нови Сад из 2017. СМАРТ 1 и 2019 СМАРТ 2. Учесник је И у изради Саобраћајне студије Града Новог Сада  са динамиком уређења саобраћаја из 2009. године.