"Зар немају метле у Базелу?" Принца од Врање вуку по поду - ситуација забележена камером, публика му баш и није наклоњена
Данас је цео свет имао прилику да погледа како је Принчев тим кореографију спојио са његовом нумером на сцени.
Српски представник на овогодишњој "Евровизији", Стефан Здравковић, познатији као Принц од Врања, већ данима увелико улаже напоре како би се на великој сцени представио на најбољи могући начин и остварио запажен резултат за Србију. Први кадрови са евровизијске пробе откривају значајне промене у односу на ранији наступ.
Док је на "Песми за Евровизију" све било прожето сведеношћу и емоцијом, евровизијска верзија песме "Мила" доноси потпуно освежену и визуелно богатију интерпретацију.
Данас је цео свет имао прилику да погледа како је Принчев тим кореографију спојио са његовом нумером на сцени.
Принц ће публику заинтригирати упечатљивим сценским костимом – црвеним комбинезоном који симболизује страст, рањивост и борбу, док ће му на сцени подршку пружити четворица мушких плесача, чија кореографија одише снагом и интензитетом. Њихово синхронизовано кретање, у коме се у једном тренутку извођач готово баца и вуче по поду, додатно наглашава емотивни набој песме "Мила" и доноси снажну визуелну метафору – борбу за љубав која је на ивици понора, у духу древне приче о Орфеју и Еуридики, где је сваки корак између светлости и таме пресудан.
Међутим, поврх свега, публици је највише пажње привукло то што током извођења плесачи Здравковића вуку по подијуму дворане у Базелу.
Коментара је много - од оних који Стефану пружају подршку и навијају за ову несвакидашњу промену, до налога који се питају "зашто га вуку као џак кромпира" и "да ли постоји нека метла у Базелу".
Једно је дефинитивно - Принчев кореограф је имао идеју да отплешу и пренесу гледаоцима причу о Орфеју и Еуридики.
Орфеј и Еуридика је једна од најпознатијих и најтрагичнијих љубавних прича из грчке митологије — прича о љубави, губитку и моћи уметности.
Орфеј, чувени песник и музичар чија је музика могла да умири звери и расплаче богове, заљубио се у прелепу Еуридику и оженио је. Њихова срећа није дуго трајала – Еуридика је настрадала од уједа змије и умрла. Сломљен болом, Орфеј је сишао у подземни свет да је врати. Његова музика је дирнула Хада и Перзефону, који су му дозволили да је поведе назад, под једним условом: да се не осврће док не изађу из подземља. Ипак, у тренутку сумње и чежње, Орфеј се окренуо – и Еуридика је заувек нестала.
Као што је Орфеј прошао кроз таму подземља вођен само надом и љубављу, тако и извођач који се вуче по сцени телом — или бива вучен - симболизује губитак контроле, тугу и немоћ пред силама већим од себе. Сваки покрет по хладном поду одражава очај и унутрашњу борбу, слично као што је Орфеј корачао кроз Хад, разапет између наде и страха. Тај чин физичке изложености постаје метафора за емоционално разголићавање - покушај да се из таме (губитка) извуче оно што је вољено, али без гаранције спаса.