ОД НАШИХ МАМА

"Ове три особине дете наслеђује искључиво од мајке": Научници открили које гене вучемо по женској линији

30.03.2024. 20:41
Србија Данас
Majka i ćerka
Мајка и ћерка / Извор: Shutterstock

Иако појединачне особине можемо наследити од оба родитеља, научници сматрају да ове карактеристике наслеђујемо од наших мајки.

Иако особине можемо наследити од оба родитеља, наука тврди да неке ствари потичу искључиво од мајке.

Када се дете роди, оно носи гене оба родитеља. Међутим, када је у питању интелигенција, процес старења и склоност дебљању, очеви гени не играју важну улогу.

Старење

Немачки научници открили су да процес старења зависи од гена које дете наслеђује од мајке. Митохондријска ДНК, коју наслеђујемо искључиво од мајке, делимично утиче на то како старимо.

Porodica
Породица / Извор: Shutterstock

Склоност ка дебљању

Многи истраживачи тврде да је метаболизам наслеђен од мајке, што може утицати на брзину повећања телесне тежине. Ако мајка има вишак килограма, повећава се вероватноћа да ће и дете имати проблема са тежином.

Интелигенција

Истраживање спроведено на Универзитету у Глазгову показало је да гени мајке имају највећи утицај на дететову интелигенцију. Ниво интелигенције детета варира за око 15 поена у односу на мајчин коефицијент интелигенције., пише Klix.