Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ево ЗАШТО у тржним центрима НИКАДА нећете угледати сат - Откривен разлог ове СТРАТЕГИЈЕ

04.04.2024. 20:27
Пише:
Србија Данас
Tržni centar
Тржни центар / Извор: Shutterstock

Разлог овог недостатка је невероватан.

У тржним центрима не постоје сатови да би се манипулисало осећајем за време, тврде стручњаци.

При куповини често се догоди да изгубимо појам о времену. То што никада нисте видели сат у тржном центру, није случајно.

Тржни центри су места на којима време као да испари, а двадесетоминутни шопинг може лако да се претвори у вишесатно трошење новца.

Постоји посебан разлог зашто су сатови тако ретки у трговачким центрима - а то је мали трик који се зове "темпорална дисторзија", односно, то је начин на који се мења нечији доживљај времена.

Tržni centar
Тржни центар / Извор: Профимедиа

- Непостојање сатова у тржним центрима помно је разрађена стратегија, заснована на психологији потрошача - рекла је психолог Лора Геж.

- То је због тога да би се продужило време ваше посете тржном центру - додатно је објаснила.

 - Трговачки центри су пројектовани да буду самостални свемири у којима се концептом времена суптилно манипулише. Намерно изостављање сатова стратешки је осмишљено, а има за циљ да вас одвоји од проласка времена - додала је Лора.

Дакле, циљ је да заборавите на време док купујете.

kupovina
куповина / Извор: Профимедиа

- Што дуже останете у овом безвременом стању, већа је вероватноћа да ћете додатно куповати, подстакнути одвајањем од спољних временских обавеза и распореда - објашњава још психолог.

То није једина тактика којом вас трговачки центри привлаче: они такође стварају одређену врсту атмосфере помоћу одређене температуре ваздуха, као и музике у позадини.

- Ови чулни знакови осмишљени су како би подигли ваше расположење, смањили стрес и суптилно подстакли потрошњу у стварању окружења које делује умирујуће и подстицајно -  рекла је још Лора, а преноси Метро.