clear sky
14°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

BEOGRAD KAO PRAVA EVROPSKA METROPOLA Šapić: Najmodernije info-table uskoro na 1.000 stajališta u prestonici (FOTO)

19.10.2023. 13:10
Piše:
Srbija Danas
Aleksandar Šapić
Aleksandar Šapić / Izvor: Foto: Printscreen TV Prva

Gradonačelnik Beograda najavio najmodernije info-table na stajalištima u prestonici.

Prvih hiljadu stajališta gradskog prevoza u prestonici uskoro će dobiti informacione table modernog dizajna koje će biti ponos Beograđana, a do sada se mogu videti u malom broju evropskih i svetskih gradova. Takođe, građani će i dalje imati na raspolaganju aplikaciju preko koje mogu da dobiju obaveštenja o linijama javnog prevoza, izjavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić.

On je, gostujući na TV Prva, istakao da očekuje da prvih 1.000 tabli bude postavljeno do kraja novembra na najfrekventnijim stajalištima gradskog prevoza. 

Šapić: Nikada neću odustati da uvodim red, uprkos svim napadima na mene

Šapić: Nikada neću odustati da uvodim red, uprkos svim napadima na mene

Šapić: Kao gradonačelnik radim i želim  da radim velike i važne stvari, uprkos opstrukcijama različitih nivoa društva

Šapić: Kao gradonačelnik radim i želim  da radim velike i važne stvari, uprkos opstrukcijama različitih nivoa društva

Šapić: Ime Beogradske arene neće više biti na prodaju

Šapić: Ime Beogradske arene neće više biti na prodaju

- To su stajališta na kojima postoje nadstrešnice. Na stajalištima koja ne budu imala tablu postojaće mogućnost korišćenja USSD koda, odnosno mogućnost da putnici nakon slanja koda dobiju informaciju o linijama koje ih zanimaju. Takođe, informacije o linijama i vozilima, kao i vremenu dolaska vozila, mogu se dobiti putem sms poruke 11-0-11. Slanje USSD koda košta oko tri dinara, a sms poruka 10 dinara – rekao je gradonačelnik. 

Prema njegovim rečima Grad ne određuje cene za USSD ili sms poruke već mobilni operateri. 

gsp
gsp / Izvor: Foto: Grad Beograd

- Suština je da na stajalištima na kojima ne postoji informaciona tabla, građani na ova dva načina mogu da saznaju sve što ih zanima u vezi dolaska vozila gradskog prevoza. Malo gradova u Evropi i svetu ima ovakav sistem obaveštavanja, a osim kvaliteta usluge vodili smo računa i o dizajnu kako bi se table dobro uklopile sa izgledom stajališta - rekao je gradonačelnik Šapić. 

On je naglasio da je nova aplikacija za gradski prevoz preciznija, a do eventualnih grešaka dolazi najviše zato što se mnogo više koristi u odnosu na prethodne. 

-  Nova aplikacija je "skinuta" oko 500.000 puta za smartfon uređaje i oko 100.000 puta za "ajfone". Kada se te brojke uporede sa brojem žalbi, u pitanju je zaista zanemarljiv broj. Aplikacija je unapređena što se najviše ogleda u mogućnosti kupovine karata, što sa prethodnom nije bio slučaj. Takođe, preko aplikacije se može poslati sms poruka, što je takođe novina. Bilo je i slučajeva napada na aplikaciju, odnosno softverski sistem koji je pokreće, ali smo stalnim povećavanjem kapaciteta uspeli da očuvamo njeno funkcionisanje. Aplikacija daje netačnu informaciju samo u slučaju "bagovanja", što se dešava ponekad gotovo svim uređajima, kao i u slučaju da dođe do prekida u emitovanju "gps" signala. U svim drugim slučajevima aplikacija radi besprekorno. Konstantno unapređujemo aplikaciju i to ćemo nastaviti da radimo kako bi Beograđani mogli nesmetano da je koriste – dodao je Šapić. 

gsp
gsp / Izvor: Foto: Grad Beograd

On je istakao  da je nemoguće sve ostvariti odjednom jer, kako je rekao, krenuli smo da oporavljamo sistem koji je urušavan više od trideset godina, a poslednjih četrnaest je bio u rukama privatnih lica.  

– Do sada se niko nije bavio time, ja sam prvi koji se usudio jer sam bio spreman da uđem duboko u sve probleme što do sada nije ni jedan gradonačelnik. Sada smo izašli na zelenu granu i mislim da to Beograđani vide. Najvažnije je da smo im smanjili cenu karata i time krenuli da vraćamo poverenje. Zato sam optimista kada je reč o javnom gradskom prevozu, a sve je to dok ne dočekamo metro i dok ovaj vid prevoza ne postane sekundarni – zaključio je prvi čovek prestonice.