broken clouds
11°C
25.04.2024.
Beograd
eur
117.1643
usd
109.4482
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Đilas protiv metroa, a nekada pričao da je prioritet

27.06.2018. 21:46
Piše:
Srbija Danas/Republika
Dragan Đilas
Dragan Đilas / Izvor: Profimedia
Najavljivao gradnju

Bivši gradonačelnik Dragan Đilas još jednom je pokazao da mu je vlast preča od građana. On i njegovi odbornici tako na sednici Skupštine grada nisu glasali za predlog o izgradnji metroa. To možda i ne bi bilo sporno da upravo Đilas nije svojevremeno, dok je bio na čelu Beograda, na sva zvona planirao i najavljivao gradnju metroa kao najvažniju stvar za prestonicu.

NOVA KRAĐA! PONOVO VAR NIJE REAGOVAO! GOL za BRAZIL, Tijago Silva ISKORISTIO sudijski "GREŠKU" (VIDEO)

Beograđani, ovo su delovi grada u kojima JKP Javno osvetljenje danas obavlja radove

Đilas je još 2010. godine tvrdio da će izgradnja metroa u Beogradu početi za dve godine, da bi 2013. najavio da su završene sve neophodne pripreme, dogovori i pregovori za finansiranje projekta, te da će na osnovu međudržavnog sporazuma Francuske i Srbije Francuzi finansirati vozove i elektroopremu.

Kako je tada rekao, pregovarano je sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj i dobijena je zvanična potvrda da su spremni da finansiraju radove čija je projektna vrednost bila veća od 600 miliona evra. Ostalo je samo, kako je tvrdio, da firma "Ežis", koja je uradila projekat prve trase, uradi idejni projekat i studiju opravdanosti. Đilas je sa kompanijama "Ežis" i "Alstom" imao i sastanak u junu 2013. u Francuskoj.

Đilas je u međuvremenu pao s vlasti i sada, u opoziciji, naprasno zaboravio koliko je metro važan za Beograd.

Politički analitičar Dragomir Anđelković ocenjuje da je u pitanju krajnje iracionalno i sebično ponašanje Đilasa:

- On sada iz statusa opozicije tera inat građanima. Hoće da našteti vlasti, ali vlast od toga neće imati štetu, naprotiv, jer Đilas radi protiv interesa građana i to svakako nije put za uspeh pošto će izazvati revolt i onih koji ga podržavaju.

Dragomir Anđelković
Dragomir Anđelković / Izvor: Tanjug/​Dimitrije Goll

Nikola Nikodijević, predsednik Skupštine grada, ima sličan stav:

- Besmisleno je da bilo ko glasa protiv odluke o izradi plana jer je to budući dokument koji treba da pruži odgovore kako treba da izgleda šinski sistem u Beogradu. Nije čak u pitanju ni konkretno rešenje, već prvi korak da se dođe do rešenja na koje struka treba da da odgovor.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić ističe da će od metroa svi građani imati benefite.

- Umesto da se raduje tome da se metro gradi, Đilas je glasao protiv, a istovremeno se i hvalio time da su svi dok je on bio gradonačelnik glasali za - rekao je Vesić.

 

Piše:
Srbija Danas/Republika
27.06.2018. 21:46