clear sky
16°C
09.05.2024.
Beograd
eur
117.1207
usd
109.0205
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

DIVNE VESTI ZA BEOGRAĐANE IZ JKP GSP „BEOGRAD”: Nakon 11 godina, STIŽU NOVI TROLEJBUSI!

14.02.2022. 09:24
Piše:
Srbija Danas
Trolejbusi
Trolejbusi / Izvor: Foto: Lazar Živić

Jedan od najvažnijih događaja u Beogradu 1947. godine, bilo je uvođenje trolejbusa u javni gradski prevoz putnika.

Prvi trolejbus u Beogradu pojavio se na Prvomajskoj paradi 1947. godine, a uključivanje u rad na liniji usledilo je već 22. juna. 

Trolejbuski podsistem je jedan od 3 podsistema koji čine javni prevoz putnika u Beogradu i podsistem čije su sve linije poverene JKP GSP „Beograd”.  

Тender za nabavku 80 niskopodnih trolejbusa raspisan je 11. februara ove godine, a to je tokom promotivne vožnje potvrdio zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić. Ovo će biti prva nabavka trolejbusa u poslednjih 11 godina. 

Trolejbusi
Trolejbusi / Izvor: Foto: Lazar Živić

Trolejbuski vozni park JKP GSP „Beograd” raspolaže sa 80 trolejbusa, čija je prosečna starost 13 i po godina i ovom nabavkom će biti obnovljen. Kupuje se 60 solo i 20 zglobnih trolejbusa, koji će imati 78 mesta.  

Novi trolejbusi će posedovati standardnu opremu: klima uređaj kako za vozača, tako i za putnički salon, rampu za invalide, sistem za video nadzor, elektronski sistem za informisanje putnika i Wi-Fi.  Jedna od prednosti novih trolejbusa je da vozač u pokretu, ukoliko je baterija puna, može da sa mreže spusti pantograf i narednih 10 km nastavi kretanje bez mreže. Trolejbusi, kao i ostala elektrovozila, stvaraju manju buku, ekološki su prihvatljiviji i energetski efikasniji u odnosu na klasične autobuse. 

Od trenutka potpisivanja ugovora, rok za isporuku prvih 20 trolejbusa je 300 dana, a zatim svake godine treba da bude isporučeno još 20. 

Promotivnoj vožnji prisustvovali su i sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević, sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović, direktor JKP GSP „Beograd" Radiša Momčilović, izvršni direktor za finansije JKP GSP „Beograd" Dejan Krstović i predsednik Samostalnog sindikata GSP Zoran Antić.

Trolejbusi
Trolejbusi / Izvor: Foto: Lazar Živić