clear sky
17°C
06.06.2024.
Beograd
eur
117.0839
usd
107.604
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Šapić za SD: "Proširivaćemo ulice gde god možemo, tražićemo veći broj kružnih tokova i jednosmernih ulica, posebno u centru grada"

07.11.2023. 14:21
Aleksandar Šapić
Aleksandar Šapić / Izvor: Foto: Grad Beograd

Šapić nam je dao detaljan odgovor o daljim planovima za razvoj saobraćajne infrastrukture u Beogradu.

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas prilikom obilaska radova na izgradnji nove autobuske stanice da će od januara 2024. godine celokupan autobuski saobraćaj u prestonici biti prebačen na novu autobusku stanicu na Novom Beogradu.

OPASNA ŽIVOTINJA SNIMLJENA U BEOGRADU! Stanovnici OVOG kraja prestravljeni: "Sklanjajte mačke i manje pse u kuću!" (VIDEO)Šakal

OPASNA ŽIVOTINJA SNIMLJENA U BEOGRADU! Stanovnici OVOG kraja prestravljeni: "Sklanjajte mačke i manje pse u kuću!" (VIDEO)

U BATAJNICI ODRŽAN PRVI MEMORIJALNI OMLADINSKI TURNIR U ŠAHU "STOJAN ĐUKIĆ"sah

U BATAJNICI ODRŽAN PRVI MEMORIJALNI OMLADINSKI TURNIR U ŠAHU "STOJAN ĐUKIĆ"

SVEČANO PROSLAVLjEN PRAZNIK OPŠTINE ZEMUN – 5. NOVEMBARgo zemun

SVEČANO PROSLAVLjEN PRAZNIK OPŠTINE ZEMUN – 5. NOVEMBAR

Prema njegovim rečima, najpre će biti pušten autobuski saobraćaj, a potom će se graditi stanična zgrada.

- Očekujemo da ćemo u januaru biti u prilici da sav autobuski saobraćaj prebacimo ovde. Kada sam došao na mesto gradonačelnika, rekao sam da ćemo rešiti pitanje autobuske stanice na jedan ili drugi način. Bilo je potrebno da se u jednim momentu posvađamo sa BAS-om, da bismo mogli da dođemo do nekog rešenja - rekao je Šapić.

Kako kaže, očekuje da Beograd dobije autobusku stanicu kakvu zaslužuje.

- Buduća autobuska stanica, kada bude bila gotova u punom kapacitetu, pri čemu mislim na infrastrukturni kapacitet sa staničnom i železničkom zgradom u okviru kompleksa, biće, pored lisabonske, u Evropi najbolja, najpraktičnija i najfunkcionalnija autobuska stanica, sa najvećim kapacitetom u odnosu na poziciju na kojoj se nalazi i grad u kome uslugu pruža - naveo je Šapić.

Nova glavna autobuska stanica
Nova glavna autobuska stanica / Izvor: Foto: Grad Beograd

Na pitanje naše novinarke, s obzirom da je autoput od petlje Beograd, preko Mostara do Bubanj Potoka prestao da postoji, da li u budućnosti možemo očekivati proširenje ove saobraćajnice, Šapić nam je dao detaljan odgovor i o daljim planovima:

- Proširivaćemo ulice gde god možemo, na Novom Beogradu je to najlakše jer ima najviše prostora. Kada imamo četiri trake, umesto nekadašnje dve, više automobila može da prođe kroz zeleni talas na semaforu. Mi ćemo se potruditi da, u budućnosti umesto semafora gde god možemo stavljamo kružni tok. Kružni tokovi su standard u Evropi već duži niz godina, oni čine da saobraćaj bude tečniji, da brže ide, da se ne stvaraju čepovi. To će biti jedan od planova u budućnosti. Napravili smo već dva kružna toka na Bežanijskoj kosi, doduše, ona jesu mala, ali su već promenili saobraćaj. Tako da ćemo gledati da uvodimo kružne tokove, gde god možemo i pored proširenja saobraćajnica - rekao je Šapić.

Šapić je istakao da je nova ideja u skladu sa evropskim standardima: 

- Lokalno-politički stav i odluka je da se ide ka tome i da se traži što veći broj kružnih tokova i jednosmernih ulica, naročito u centru grada. Jer ako želimo da primenjujemo evropske standarde, koji su omogućili kvalitetniji prohod saobraćaja, moramo imati veći broj jednosmernih ulica, jer one omogućavaju veći broj parking mesta i veću prohodnost kroz grad.

Na pitanje vezano za bivši autoput, Šapić je rekao: 

- Što se tiče autoputa, nije sigurno da ima prostora za dodatno proširenje, ali zaustavna traka sada postaje deo saobraćajnice. Uz izuzetke, na pojedinim mestima, ona služi za uključivanje u saobraćaj, i za autobuski prevoz. Gde god bude mogla da bude postavljena kao treća traka biće - istakao je Šapić.