light rain
18°C
14.05.2024.
Beograd
eur
117.1155
usd
108.571
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Mali: Sa dve linije metroa i četiri linije BG voza čitav grad će biti povezan

08.02.2018. 12:49
Piše:
Tanjug
sinisa mali
sinisa mali / Izvor: Srbija Danas

Metro u Beogradu se čekao decenijama a sada se zna rok početka radova

U drugoj polovini 2020. godine počećemo da gradimo metro i na taj način ispuniti višedecenijski san Beograđana. Posle toga Beograd neće više biti jedini milionski grad u Evropi bez metroa, rekao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali, gostujući na Televiziji Hepi.

Prema njegovim rečima, sa dve linije metroa i četiri linije BG voza čitav grad će biti povezan, saobraćaj će se ubrzati i na taj način rešiti saobraćajne gužve. 

– Linije metroa ubrzano razvijaju delove grada koji imaju veliki potencijal za izgradnju stambenih i poslovnih jedinica. Trenutno se radi prifizibiliti studija koja bi trebalo da bude završena do septembra, a radi je francuska kompanija „Ežis”. Fizibiliti studija bi trebalo da se radi paralelno sa glavnim projektom 2019. godine, a nakon toga bi usledio odabir izvođača radova i početak izgradnje – rekao je Mali. 

On je naglasio da će se posle završetka izgradnje prve linije odmah pristupiti gradnji druge. 

Atinski metro
Atinski metro / Izvor: Profimedia/ilustracija

– Urađena je analiza saobraćaja i javnog prevoza, kao i projektovanja trenda razvoja grada Beograda do 2033. godine. Definisan je „smart plan”, odnosno Saobraćajni master plan Grada Beograda gde se vidi da je najveće opterećenje iz pravca juga ka severu. Najveća koncentracija automobila i vozila javnog prevoza je na Sajmu. Izgradnjom metroa bi se centar grada rasteretio za količinu vozila koja u Beograd stiže iz pravca juga, odnosno iz Obrenovca, sa Ibarske magistrale, iz Železnika i Sremčice – dodao je Mali. 

On je dodao da kao što je svojevremeno predsednik Srbije Aleksandar Vučić sastajući se sa bivšim gradonačelnikom Njujorka Rudijem Đulijanijem imao viziju o Beogradu na vodi, tako je sada sa vizijom za metro.

Mali o izgradnji GONDOLE u Beogradu: Cilj nam je da udvostručimo broj turista

– Nigde u svetu se metro ne gradi tamo gde su gusto naseljeni delovi grada, već tamo gde postoji mogućnost razvoja i izgradnje stambeno-poslovnih prostora. U Makiškom polju postoji 640 hektara koji se „otvaraju” za razvoj grada, što je šest puta veća površina od Beograda na vodi.

 Metro je pokretački projekat koji razvija delove grada koji do tog trenutka nisu bili razvijeni, a koncipiran je tako da pokriva najopterećeniji saobraćajni pravac u gradu. Svi koji dolaze iz pravca Banovog brda, Čukarice, sa Ibarske magistrale, prolaze pored Sajma, pored Beograda na vodi i centra grada, sve do Pančevačkog mosta i Mirijeva. Potom krećemo sa izgradnjom druge linije, od Ustaničke preko Savskog mosta do Zemuna – istakao je Mali. 

Siniša Mali
Siniša Mali / Izvor: Foto Tanjug / Sava Radovanović

Kako je naveo, do aprila će biti završena izgradnja linije BG voza ka Resniku i uz novu, koja će se graditi do Aerodroma „Nikola Tesla”, i dve linije metroa, čitav grad će biti pokriven. 

Gradonačelnik je podsetio da je na međunarodnom konursu za budući izgled novog mosta preko Save, na mestu starog tramvjskog mosta, pobedilo rešenje domaćeg projektanta CIP, zbog čega je naročito izrazio zadovoljstvo. Ovaj most će imati po četiri trake u oba smera za automobile i trake za metro, odnosno tramvaj, kao i pešačke i staze za bicikliste.

Niče novo naselje uz levu obalu Save

– Postojeći most će biti sačuvan i povezivaće Adu Ciganliju sa Novim Beogradom ili Veliko ratno ostrvo sa Zemunskim kejom, ali o tome će konačnu odluku dati građani Beograda – objasnio je Mali, dodajući da je kapacitet tog mosta nedovoljan za saobraćaj.

Ova novina, naglasio je Mali, samo je jedan segment progresa koji je planiran za budućnost Beograda, a pravi sud o svemu što se radi u glavnom gradu daju zadovoljni Beograđani.