clear sky
14°C
01.05.2024.
Beograd
eur
117.1117
usd
109.3684
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Ako mislite da vozite u Srbiji, UBACITE U PETU BRZINU: Novi propis doneo VELIKE GUŽVE, a ROK JE 2. SEPTEMBAR!

14.04.2019. 17:36
Piše:
Srbija Danas/RTS
saobraćaj
saobraćaj / Izvor: Srbija Danas / Saša Džambić

Sedmoro polaznika može da polaže ispit u jednom terminu, a auto-škole uglavnom nude tri termina mesečno

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja podstakle su veliki broj ljudi bez dozvole da krenu na časove vožnje. Zbog toga mnoge auto-škole postaju pretesne za one koji žele da do 2. septembra dobiju vozačke dozvole i na taj način izbegnu nova pravila.

STRUČNJACI UPOZORAVAJU: "Izgradnja MHE nikome, OSIM VLASNICIMA, neće NIŠTA DOBRO doneti!"

STRUČNJACI UPOZORAVAJU: "Izgradnja MHE nikome, OSIM VLASNICIMA, neće NIŠTA DOBRO doneti!"

VOJISLAV JE PRAVI GENIJE Ima 23 godine, DVA FAKULTETA i u Švajcarskoj sprema doktorat, a evo šta kaže o POVRATKU U SRBIJU

VOJISLAV JE PRAVI GENIJE Ima 23 godine, DVA FAKULTETA i u Švajcarskoj sprema doktorat, a evo šta kaže o POVRATKU U SRBIJU

LJUBAV prema rodnom kraju donela BANANE tamo gde ih NIKO ne očekuje - O OVOM ČOVEKU PRIČA CELA SRBIJA

LJUBAV prema rodnom kraju donela BANANE tamo gde ih NIKO ne očekuje - O OVOM ČOVEKU PRIČA CELA SRBIJA

Čak i da sada krenu na obuku i voze petom brzinom, za pet meseci teško će stići do vozačke dozvole. A kada dobiju probnu, umesto godinu dana važenja, mlađima od 19 godina dozvola će od septembra trajati četiri, a punoletnima dve godine.

- Ranije sam krenuo da bih stigao pre novog zakona, da ne bi probna dozvola trajala duže od godinu dana - izjavio je polaznik auto-škole Filip Drnadrević.

Iz tog razloga je i juriš na auto-škole širom Srbije. Želje kandidata i roditelja su da se časovi što pre izvoze.

Čas voznje
Čas voznje / Izvor: Profimedia

- Niko ne pita može li, kako je ko naučio da vozi, samo da se položi, da se uzme dozvola po starom zakonu. Sada dolaze, upisuju se i pitaju - da li možemo završiti do 2. septembra? - kaže direktorka jedne auto-škole Milenija Panović.

U Komori ispitivača vozačkih ispita navode da su kapaciteti za polaganje ograničeni, a da u Beogradu na ispit čeka oko 1.700 kandidata. Prema važećem zakonu, na polaganju moraju da budu dva ispitivača - jedan iz auto-škole, drugi iz MUP-a. I pored toga što ih u Srbiji ima više od 800, ispitivača iz MUP-a ipak nema dovoljno, što otežava situaciju.

Kako kaže predsednik Komore ispitivača Dragomir Stanković, sedmoro polaznika može da polaže ispit u jednom terminu, a da auto-škole uglavnom nude tri termina mesečno. Zbog stalnog povećanja broja ljudi koji čekaju na dozvolu, Stanković je izneo predlog za rešenje problema.

SVI PECAROŠI ĆE MU POZAVIDETI! Pogledajte kakvu je Slobodan GRDOSIJU UPECAO na Gružanskom jezeru! (FOTO)

SVI PECAROŠI ĆE MU POZAVIDETI! Pogledajte kakvu je Slobodan GRDOSIJU UPECAO na Gružanskom jezeru! (FOTO)

DRUŠTVENE MREŽE NEDOSTUPNE! Kolaps na internetu širom sveta, niko NE ZNA ŠTA SE DEŠAVA!

DRUŠTVENE MREŽE NEDOSTUPNE! Kolaps na internetu širom sveta, niko NE ZNA ŠTA SE DEŠAVA!

Projekat od NEVIĐENOG ZNAČAJA za ceo srpski narod! Upućena molba Vučiću da bude pokrovitelj

Projekat od NEVIĐENOG ZNAČAJA za ceo srpski narod! Upućena molba Vučiću da bude pokrovitelj

- Da bi se odblokirao ovaj proces, rešenje do promene zakona je da se uzmu lica koja ne rade u MUP-u, pa povećaju broj ispitivača. Ali trajno, normalno rešenje za Srbiju je da svi ispitivači rade u nezavisnoj insituciji. Svugde u Evropi je samo jedan ispitivač - rekao je Stanković.

Da bi tako trebalo da bude i kod nas smatra Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja i napominje da je važno konsultovati auto-škole oko promena vezanih za obuku.

- Stiče se utisak da se sve više formalnosti ubacuje u obuku vozača, a da se manje pažnje posvećuje samoj suštini obuke vozača. To je da oni budu osposobljeni za bezbedno učestvovanje u saobraćaju - istakao je Okanović.

U proteklih deset godina Zakon o bezbednosti saobraćaja menjao se čak sedam puta, što je pratilo i donošenje 11 pravilnika.