clear sky
14°C
26.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

BEOGRAĐANINU BIVŠA ŽENA SKINULA 160.000 DINARA! Slučaj koji je šokirao sve - nije imala ovlašćenje, evo kako je to izvela

30.03.2022. 21:33
Piše:
Srbija Danas/Kurir
bankomat
bankomat / Izvor: Profimedia/ilustracija

Iako poslednjih godina raste broj pritužbi građana Srbije protiv banaka, statistika Narodne banke Srbiji pokazuje da skinut ili više naplaćen novac sa računa uspe da povrati tek svaki treći klijent.

Među njima je i Beograđanin D. P. koji je centralnoj banci podneo pritužbu na rad bankara nakon što mu je bivša žena skinula s računa čak 160.000 dinara iako već više od 13 godina nema ovlašćenje da raspolaže njegovim novcem.

- Кorisnik D. P. iz Beograda podneo je pritužbu zbog toga što je banka postupila po nalogu njegove bivše supruge i s računa isplatila iznos od 160.000 dinara, iako bivša supruga nije bila ovlašćeno lice za raspolaganje sredstvima na računu, jer je njeno ovlašćenje opozvano pre više od 13 godina - navedeno je u najnovijem Izveštaju o rezultatima rada Sektora za zaštitu korisnika finansijskih usluga NBS.

NJEGOVA PORUKA I DALJE "NA ČEKANJU" Muči ga jedno pitanje - potresne reči Nenada Periša: Spas nalazim u veri

NJEGOVA PORUKA I DALJE "NA ČEKANJU" Muči ga jedno pitanje - potresne reči Nenada Periša: Spas nalazim u veri

AKO IMATE OVE SIMPTOME - ODMAH KOD LEKARA! U Srbiji opet vlada tuberkuloza, oglasio se dr Stjepanović

AKO IMATE OVE SIMPTOME - ODMAH KOD LEKARA! U Srbiji opet vlada tuberkuloza, oglasio se dr Stjepanović

"PREDUGO SAM OVDE" Pesma o Mateju kida i najtvrđa srca: Mama, vraćam ti se doma (VIDEO)

"PREDUGO SAM OVDE" Pesma o Mateju kida i najtvrđa srca: Mama, vraćam ti se doma (VIDEO)

Centralna banka dalje opisuje kako se banka za ovaj propust pravdala.

- Banka se izjasnila da je bivša supruga korisnika u aplikaciji banke evidentirana kao lice ovlašćeno za raspolaganje sredstvima na računu. U postupku po pritužbi, NBS je zatražila od banke da se dodatno izjasni, iznoseći stav da banka dokumentacijom predviđenom Opštim uslovima pružanja platnih usluga mora dokazati da je bivša supruga korisnika bila ovlašćena za raspolaganje sredstvima i da se ovlašćenje ne može dokazivati samo evidencijom u aplikaciji. Banka je korisniku vratila iznos od 160.000 dinara - navedeno je u izveštaju.

Slučaj Beograđanina D.P. samo je jedan od nekoliko primera nefer prakse banaka koje je NBS obelodanila u objavljenom dokumentu.

novac
novac / Izvor: Profimedia

Banka odbila prigovor opljačkane klijentkinje

Na šalteru isplatili 2.000 evra uz falsifikovan potpis

Кorisnica S. R. iz Smederevske Palanke podnela je pritužbu, tvrdeći da je neko neovlašćeno s njenog deviznog računa u banci izvršio isplatu od 2.000 evra, kao i da je banka odbila njen prigovor, iako potpis na nalogu za isplatu nije njen. U postupku po pritužbi, banka je, nakon izvršenih stručnih analiza, ustanovila da potpis na predmetnom nalogu za isplatu ne odgovara potpisu koji je korisnica deponovala u banci i korisnici vratila neovlašćeno isplaćeni iznos. Postupak po pritužbi je u konkretnom slučaju za korisnicu rezultirao materijalnim efektom u iznosu od 2.000 evra, navedeno je u izveštaju NBS.

- Najviše pritužbi korisnika odnosilo se na postupanje banaka, i to u vezi s korišćenjem kredita i platnih kartica, kao i izvršavanjem platnih transakcija - stoji u izveštaju u kome se precizira da je u periodu od 2019. do 2021. godine NBS rešila 3.402 pritužbe koje su se odnosile na postupanje banaka, od čega je 925 pritužbi rešeno u korist korisnika (27,2%).