clear sky
29°C
17.06.2024.
Beograd
eur
117.0683
usd
109.3381
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

DOBRA VEST ZA BUDUĆE VOZAČE: Vozačka jeftinija 20.000?

20.10.2016. 08:16
Vozači u Beogradu
Vozači u Beogradu / Izvor: Profimedia

Auto-škole u Srbiji predlažu izmenu načina obuke za vozače i povoljnije cene. Umesto 65.000 dinara, "škola" za B kategoriju mogla bi da košta oko 45.000

Umesto dosadašnjih 65.000 dinara, koliko iznosi najniža cena obuke za sticanje vozačke dozvole za B kategoriju, budući vozači mogli bi da plaćaju znatno manje, a da pri tome dobiju kvalitetnije obrazovanje. Prve računice pokazuju da bi cena obuke bila niža za 15.000 do 20.000 dinara.

- Naš predlog je da se ukinu teorijska nastava i polaganje u auto-školama, a da se sticanje znanja iz ove oblasti preusmeri u redovno školstvo - kaže licencirani instruktor vožnje Ostoja Aleksić, koji će precizno razrađen predlog, u ime više auto-škola, inicijatora ove izmene, proslediti nadležnim institucijama Srbije.

Putevi, Srbija
Putevi, Srbija / Izvor: Profimedia/ilustracija

Ideja je jednostavna i, čini se, lako ostvarljiva, s mnogo benefita za sve učesnike u saobraćaju, ali i za celu državu.

- U srednjim školama, u drugom razredu, trebalo bi uvesti obavezni predmet o saobaraćaju, gde bi deca učila mnogo više i mnogo bolje o svemu u vezi sa učešćem u saobraćaju. Kad završe razred, s navršenih 16 godina mogli bi da upišu obuku za vozača i tako steknu praktična znanja. Polagali bi samo vožnju - objašnjava Aleksić.

ISKLJUČITI MUP

Iz sistema obuke trebalo bi potpuno isključiti MUP, smatra Aleksić.

- Potrebno je da ceo sistem, od školovanja do dobijanja dozvole, još više kontroliše Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije. Tako bi se tačno znalo šta je čija nadležnost, ali i odgovornost - kaže Aleksić.

Predlog podržava i generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije Petar Rašeta.

- Mi smo i ranije ukazivali na to da je obuka kakvu su nam sada nametnuli preskupa i nekvalitetna. Jasno je da vi tokom 40 časova, na jednom kursu, ne možete dovoljno da obučite mlade ljude - kaže Rašeta.

On pojašnjava da je sadašnji sistem preglomazan, preskup i neefikasan i da godinama upozorava nadležne na to.

- Gube se silno vreme i novac. Auto-škole sada moraju da opremaju učionice, uvode sistem kamera za nadzor, što je i zakonski sporno, a očekuje se da složen sistem saobraćaja kandidati savladaju na jednom običnom kursu. Kod nas se pri tome kupuju i doktorske diplome...

Rašeta kaže i da je neophodno da država, koja za saniranje šteta saobraćajnih udesa, isplatu štete i slično troši tri-pet odsto bruto društvenog dohotka, taj novac bolje utroši.