Kada sme da se vozi žutom trakom? Mnogi vozači ne znaju da u ovom periodu ne stiže kazna
Sve veći broj vozača u Beogradu pokušava da izbegne saobraćajne gužve nedozvoljenim korišćenjem žute trake, nesvesni da ih može sačekati visoka kazna na kućnoj adresi. Policija sve češće sankcioniše ovakve prekršaje uz pomoć video-nadzora, a kazne mogu biti i do 100.000 dinara.
Veliki broj ljudi, želeći da izbegnu saobraćajnu gužvu, nedozvoljeno koriste žutu traku, pa se iznenade kada ih na kućnoj adresi dočeka kazna. Mnogi ne znaju da zapravo postoje dva režima upotrebe saobraćajne trake.
Ko sme da se kreće žutom trakom?
Ko i na koji način zapravo sme da koristi žutu traku, objasnio je Dejan Stević, potpukovnik policije:
- Imamo dva režima upotrebe saobraćajne trake koja je isključivo predviđena za kretanje vozila koja vrše javni prevoz putnika, dakle autobusa i taksi vozila. Jedan je gde je ta zabrana na snazi u toku 24 časa, 7 dana u nedelji, a drugi je uz dopunsku tablu, koju vozači mogu videti, kada su uključene ove saobraćajnice, gde je zabrana u onom delu špica, kada je saobraćaj najintenzivniji, a to je od 7 do 9 i od 14 do 18 zabranjeno kretanje. U ostalim delovima dana jeste dozvoljeno. Takav slučaj imamo u Bulevaru Despota Stefana ili u Sarajevskoj ulici - kaže Dejan i dodaje:
- Zakon isključivo predviđa da se ovom saobraćajnom trakom kreću vozila Javnog prevoza, često se dešava da se ovom trakom kreću i vozila policije ili vatrogasaca, što ovoj traci i jeste dozvoljeno donekle - zaključuje potpukovnik policije.
Kazne do 100.000 dinara
Prema zvaničnim podacima, samo u Beogradu je oko 20.000 vozača sankcionisano zbog nepropisnog korišćenja žute trake. Veći deo grada pokriven je automatskim sistemima za detekciju prekršaja, pa saobraćajna policija ne zaustavlja vozače direktno, već kazne stižu putem video-nadzora.
Za ovaj prekršaj propisana je novčana kazna od 5.000 dinara, ali ona može dostići i 100.000 dinara u zavisnosti od okolnosti prekršaja i učestalosti ponavljanja.
Policija apeluje na vozače
Iz policije apeluju na vozače da poštuju propise i koriste saobraćajnu infrastrukturu u skladu sa zakonom. Žuta traka je ključna za efikasno funkcionisanje javnog prevoza i hitnih službi, te njena zloupotreba može ugroziti druge učesnike u saobraćaju i doprineti stvaranju dodatnih gužvi.
Izvor: Prva