clear sky
15°C
29.05.2024.
Beograd
eur
117.1153
usd
107.6427
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Ne pravite greške koje usporavaju naplate štete

21.12.2022. 09:27
Piše:
Promo
sudar
sudar / Izvor: Shutterstock

UOS: U slučaju nezgode u inostranstvu, insistirati na izlasku policije

Sezona je prazničnih putovanja i zimovanja i mnogi će automobilom u inostranstvo. Uz pripremu vozila i dokumenata, treba biti spreman i za neočekivano - saobraćajnu nezgodu. Generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Duško Jovanović savetuje da se u slučaju nezgode obavezno zove policija ako ima povređenih ili je pričinjena velika materijalna šteta.  

-    Od policije treba tražiti i potvrdu o oštećenju vozila koja može da zatreba prilikom izlaska iz te države. Zapisnik o šteti na vozilu treba uraditi u državi u kojoj je došlo do sudara, u ovlašćenoj agenciji ili osiguravajućem društvu. Zapisnik može biti izrađen i u Srbiji, ali tada postoji mogućnost osporavanja štete, u određenoj meri, od strane društva koje je krajnji platilac, kaže Jovanović. 

On objašnjava i da se zahtev za naknadu štete podnosi osiguravaču vozila koje je izazvalo sudar, direktno u posećenoj državi ili iz Srbije. Potrebno je predati što više dokumentacije koja prati nezgodu: Policijski ili Evropski izveštaj o nezgodi, Zapisnik o šteti na vozilu, račune o popravci ili šlepanju, medicinsku dokumentaciju, kopije dokumenata štetnika, poručuje generalni sekretar UOS.

Komentarišući obavezu naših vozača da i dalje imaju zelenu kartu za vožnju kroz Severnu Makedoniju, Jovanović objašnjava da ukidanje tog dokumenta ne zavisi ni od UOS niti od Republike Srbije. 

-    Suština je u odsustvu želje nadležnih u toj državi da ispune finansijske i pravne uslove i pristupe tzv. Multilateralnom sporazumu odnosno sistemu registarske oznake. Takođe, prema zakonima Severne Makedonije, polisa osiguranja od AO važi samo za tu državu, dok je zeleni karton dodatni ugovor o autoosiguranju koji pruža pokriće u inostranstvu. Promena tog sistema podrazumevala bi izmene zakona I imala negativne finansijske efekte po vlasnike vozila. Mi smo od 2012. godine član Multilateralnog sporazuma I to je našim vozačima omogućilo da imaju ista prava kao vozači iz EU, pre svega da putuju automobilom bez obaveze posedovanja zelene karte, pojašnjava Jovanović. 

On dodaje i da bi bez Sistema zelene karte, bilo veoma komplikovano naplatiti štetu u inostranstvu. 

-    U Evropi se svake godine dogodi više od 400.000 saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju vozači iz različitih država. Sistem zelene karte omogućava da oštećena lica budu zaštićena na isti način i da imaju pravo na naknadu štete kao da je u pitanju sudar sa domaćim vozilom u državi prebivališta. 

Jovanović dodaje i da bi bez tog sistema bio bi nezamisliv i međunarodni saobraćaj motornim vozilima, jer bi vozači na svakoj granici kupovali osiguranje.