few clouds
19°C
12.05.2024.
Beograd
eur
117.1305
usd
108.6856
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

TEHNIČKI PROBLEM ILI SABOTAŽA? Zašto je pao avion kod Batajnice - istraga vodi u dva pravca

11.08.2023. 20:47
Piše:
Srbija Danas/Večernje Novosti
Aleksandar Arsić
Aleksandar Arsić / Izvor: Tanjug/Zoran Žestić

Saslušaće se ljude sa kojima je pre nesreće čovek bio u kontaktu, a uradiće se i veštačenje letelice i delova koji su od nje ostali.

Ultra laki avion, koji se juče srušio u kukuruze kod Zemun polja, nakon pada na zemlju projurio je još nekih 40 metara i zapalio se.

Pilot i vlasnik aviona (70) je poginuo, a njegovo telo je po nalogu javnog tužioca poslato je na obdukciju sa toksikologijom. Prema prvim nezvaničnim informacijama avion se srušio zbog tehničke neispravnosti. Sa njega je navodno dok je bio u letu otpao neki deo, pretpostavlja se zakrilce sa desnog krila, a jedan paor je policiju obavestio da je nekih 300 metara dalje od mesta gde je letelica pala, dok je obrađivao zemlju, video deo od aviona. On ih je i odveo tamo da im pokaže.

"VODIĆE SE DVE ISTRAGE" Ekspert objasnio moguće uzroke pada letelice kod Zemun Polja, tvrdi da postoji jedna sreća u nesreći

"VODIĆE SE DVE ISTRAGE" Ekspert objasnio moguće uzroke pada letelice kod Zemun Polja, tvrdi da postoji jedna sreća u nesreći

SVI SU U ŠOKU ZBOG POGIBIJE PILOTA KOD BATAJNICE: Evo šta su komšije rekle o nastradalom muškarcu

SVI SU U ŠOKU ZBOG POGIBIJE PILOTA KOD BATAJNICE: Evo šta su komšije rekle o nastradalom muškarcu

NOVI DETALJI O PADU AVIONA KOD BATAJNICE: Letelici otpao deo, pilot izgubio kontrolu, stradao na JEZIV način! (FOTO)

NOVI DETALJI O PADU AVIONA KOD BATAJNICE: Letelici otpao deo, pilot izgubio kontrolu, stradao na JEZIV način! (FOTO)

Takođe, muškarac je avionom kružio u blizini sportskog aerodroma "13. maj" sa kojeg je nekoliko minuta ranije poleteo i tako kružeći pokušavao da se spusti, pa ga je operater pozvao da vidi šta se dešava, a on mu je odgovorio da je - "izgubio kamande".

On je, inače ranije u Švedskoj pravio te avione, a onda je proizvodnju preselio u Višnjicu u Beogradu i kao test pilot testirao ih. Avion u kojem je poginuo je drugi koji je napravio u Srbiji i verovatno je uzleteo, kako bi proverio neke njegove performanse. Prethodno je celo pre podne na njemu nešto radio.

Da bi se proverilo da li je u pitanju bila nesreća i tehnički problem na letelici ili je možda bilo neke sabotaže, Više tužilaštvo u Beogradu će sprovesti istragu. Saslušaće se ljude sa kojima je pre nesreće čovek bio u kontaktu, a uradiće se i veštačenje letelice i delova koji su od nje ostali.

Aleksandar Arsić
Aleksandar Arsić / Izvor: Foto: Facebook

Takođe će i Centar za istraživanje vazuhoplovnih nesreća sprovesti istragu i analizirati tehničke aspekte i ljudski faktor, kako bi se izvukle pouke da se nešto slično više ne bi ponovilo.

Osnivač portala "Tango siks" Petar Vojinović, objasnio je za Tanjug da se u tim istragana angažuju stručnjaci iz raznih oblasti, da se tehnička ekspertiza radi na fakultetu, a analizira se i "istorija" pilota. On je rekao da je od osnivanja aerodroma "13. maj" 2001. godine ovo druga nesreća sa fatalnim ishodom. Prethodna je bila 2018. godine i po sredi je bio ljudski faktor. Vojinović objašnjava da samim tim što je letelica uspešno poletela ukazuje da su se problemi javili posle, a da će istraga pokazati da li se nešto zaglavilo ili otpalo.

- Statistički ljudski faktor je najčešći uzrok nesreća. Tehnika jako retko otkazuje, ali i tehnika mora da se nadgleda, pa tu opet dolazimo do ljudskog faktora. - rekao je on.

- Ove letelice i kad motor otkaže mogu da jedre neko određeno vreme bez pogona i prizemlje se, ali je problem ako se dogodi strukturno oštećenje.

}