VELIKO RAZOTKRIVANJE: Pravi razlozi zašto SBB izbacuje TV Prva i B92
Šolak od operatera u BiH i Crnoj Gori, gde ima TV sa nacionalnom frekvencijom, traži da mu plaćaju naknadu za emitovanje i ucenjuje ih ako ne plate traženu cenu.
Junajted grupa je svojevremeno od Telekoma Srbija tražila 2 evra po korisniku za svoje bedno gledane kanale, a “preplaćivanje” im je 2,5 evra za one sa deset puta boljim rejtingom.
Telekom odgovara na napade SBB: Svoje kanale cene preskupo, a tuđe bi besplatno
"NEMAM REČI ŠTA SE DEŠAVA" Jelena Karleuša ponovo reagovala povodom vesti da SBB ukida B92 i TV Prva (FOTO)
"TO JE SKANDALOZNO" Vučić prokomentarisao odluku SBB o ukidanju Prva TV i B92
Kako bi nekako spasili svoje slabo gledane TV kanale N1 i Novu S, medijski tajkun Dragan Šolak i njegova Junajted grupa pribegli su rešenju poput najgorih cenzora i političkih komesara - odlučili su da zabrane konkurenciju!
Navodni veliki borci za slobodu medija ovih dana su se potpuno demaskirali i još jednom dokazali da su najgori lovci u mutnom i beskrupulozni licemeri, a da bukvalno sve što rade isključivo je u službi biznisa i političkih interesa Šolaka.
Televizije Prva i B92 od 28. oktobra više neće biti u ponudi operatera SBB, odlukom Junajted grupe, poslovne mašinerije Dragana Šolaka sa centralama u Holandiji i Luksemburgu.
Dve TV stanice sa nacionalnom frekvencijom više neće biti dostupne korisnicima SBB-a, jer njihov vlasnik Kopernikus grupa više nije htela da od Šolaka dobija ponižavajuću cenu za pravo na emitovanje.
Kopernikus je za obnovu ugovora sa SBB-om tražio da ubuduće dobija naknadu po tržišnoj ceni u Srbiji, a to je 2,5 evra po korisniku, koliko im za Prvu i B92 plaćaju ostali operateri, uključujući najvećeg Telekom Srbija.
Šolak je preko svojih kompanijskih saopštenja i skupo plaćenih advokata bez ikakvog blama poručio da je Kopernikusu dosad plaćao "10-11 puta manje", da mu ne pada na pamet da daje veći novac, a da Telekom "preplaćuje" kanale iz svoje ponude.
Postoje bar tri činjenice koje dokazuju njihove dvostruke aršine i demantuju njihove brojne neistine.
Pre svega: taj isti Šolak i ta ista Junajted grupa na tržištima bivše Jugoslavije za pravo na emitovanje TV kanala plaćaju okruglo 2 evra po korisniku, i to za neuporedivo manje gledane sadržaje nego što su TV Prva i B92 u Srbiji.
Drugo, još lošije: taj isti Šolak i ta ista Junajted grupa su pre nekoliko godina, kada su pregovarali sa Telekomom o emitovanju njihovih kanala u mreži ove kompanije u Srbiji, tražili takođe 2 evra! I to za programe sa "šerom" od dva do četiri, a sada im je “preplaćivanje” kada se za kanale sa “šerom” i do 30 odsto naplaćuje 2,5 evra po korisniku.
Treće, kao potvrda da od crnog ima crnje: Junajted grupa je u zemljama regiona gde u svom vlasništvu ima kanale sa nacionalnom frekvencijom, konkretno u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, tražila da im se ti kanali plaćaju 1 evro po korisniku, a kablovskim operaterima koji nisu hteli da pristanu na tu cenu mesecima držala te kanale isključene, kao sredstvo pritiska da prihvate traženu cenu, to jest na srpskom - ucenu!
Zaključak rečenog: Dragan Šolak, Junajted grupa i SBB odlično znaju koliko šta vredi i do sada su vrlo svesno plaćali damping cenu za Prvu i B92, a kada im je zatraženo da konačno daju tržišno realan novac za srpsko tržište odlučili su - po starom, godinama korišćenom receptu - da na sav glas prave buku i kukaju, da pljuju Telekom i državu Srbiju, kako bi sakrili da sve vreme skrenuli pažnju sa svojih namera.
Pa o čemu se zapravo radi? N1 i Nova S su u poslovnom “kanalu”, i pored desetina miliona evra koje su spiskali manje su gledani od većeg broja TV kanala iz mreže Telekoma i skoro su izgubili svaki uticaj na ono što im je glavni zadatak - krojenje političkih prilika u Srbiji.
Kako bi spasili svoje medijske gubitnike Novu i N1, veštački ih podigli iz mrtvih i povećali im gledanost i uticaj, Šolak i Junajted grupa su bukvalno izmislili da Kopernikus traži nekakve neviđene pare i u tome našli alibi za praktičnu zabranu Prve i B92 na SBB-u.
A ove dve stanice su po svojim programskim konceptima direktna konkurencija pre svega Novoj S, ali i N1, između ostalog i jer im u emisijama redovno gostuju predstavnici opozicionih stranaka i opozicioni komentatori.
Da bi držao publiku SBB-a u iluziji da je u Srbiji sve crno, Dragan Šolak je odlučio da im prosto jednim potezom zacrni ekran!
Dupli standardi Junajted grupe, njenog gazde, ali i medija koji su im na platnom spisku, posebno dolazi da izražaja jer su upravo oni sebe proglasili za najveće borce za medijske slobode u Srbiji. A zapravo su ovim potezom postaju najgori cenzori i politički komesari, kojima su bitni isključivo lični najprizemniji poslovni i politički interesi.